در زمینه اکتشاف و بهره‌برداری سالی طلایی پشت سر گذاشتیم

معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو گفت: عملکرد بخش اکتشاف و بهره‌برداری در سال ۱۴۰۲ درخشان بود و با در نظر گرفتن تعداد گواهی کشف و پروانه‌های اکتشاف دریافت شده، بدون شک سالی طلایی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو؛ شهرام ادیب‌فرد معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو درباره عملکرد این بخش در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در سال گذشته، بخش اکتشاف ایمپاسکو مجموعا بیش از ۳۵ میلیون تن ذخیره قطعی به ذخایر شرکت اضافه کرد که شامل ۲۸ میلیون تن ذخیره قطعی زغالسنگ، ۷ میلیون تن سنگ آهن و ۰.۳ میلیون تن مس بود.

وی تاکید کرد: با توجه به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، افزایش ذخایر سنگ آهن تاثیر قابل توجهی بر تولید فولاد کشور خواهد داشت که این روند در سال جدید نیز دنبال خواهد شد.

ادیب‌فرد ادامه داد: همچنین مجموع تولید معادن سنگ آهن فلات مرکزی، جلال آباد و سنگ آهن سیرجان نیز به میزان تقریبی ۵۷ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بوده است.

وی تصریح کرد: هدف ما در سال ۱۴۰۳ افزایش میزان استخراج از معادن در راستای اهداف توسعه پایدار و استفاده از دانش و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به منظور استحصال مواد معدنی از باطله‌های موجود و یا مواد معدنی با عیار کم است.

معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا در سال جاری یکی از معادن را به عنوان معدن شاخص در زمینه هوشمندسازی معرفی کنیم، بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه هوشمندسازی یکی از اقداماتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم تا سریع‌تر به هدف‌گذاری‌های مشخص در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین فعالیت‌‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی سال‌های گذشته اکتشاف طلا بوده است، ادامه داد: این مهم در سال گذشته نیز ادامه یافت و در همین راستا نتایج بررسی در طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان، وجود ذخایر طلا در معدن آنتیموان شورچاه قطعی شد که در آینده نزدیک موجب رشد چشمگیری در منطقه خواهد شد.

ادیب‌فرد تاکید کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ در حوزه محیط زیست موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و دو مجتمع سرب و روی انگوران و فروکروم جغتای، موفق به دریافت گواهینامه معدن سبز شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این حوزه در سال ۱۴۰۳ هدف را بر صیانت هر چه بیشتر کارکنان در حوزه معدن و صنایع معدنی و نیز حفاظت از محیط زیست گذاشته‌ایم که با همکاری تمام عوامل مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *