نشست دبیران و رابطین اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی

گردهمایی دبیران و رابطین اقامه نماز سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمدحسین رضایی؛ نماینده رئیس جمهور در امر نماز، محمدعلی زهره ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد زرهانی؛ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، محمد حسین علامه عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی ، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی و حجت الاسلام نیسی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به میزبانی سازمان بنادر و‌دریانوردی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ سید احمدزرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نمازکشور در این جلسه، نماز را مهم‌ترین وجه تمایز جامعه اسلامی از جوامع دیگر برشمرد و تاکید کرد: علت اصلی ترک نماز در میان جوانان، ندانستن فلسفه نماز است که نیاز به بسط و توسعه آموزش دارد.

زرهانی بابیان اینکه آموزش تغییر نگرش و بینش می انجامد و با اشاره بر نقش و جایگاه مسئولین نظام در امر اقامه نماز، بر تبیین نقش و جایگاه آموزش بر افزایش بهره وری و سلامت اداری تاکید کرد.

وی افزود: تاکید ما بر این است تا در نظام اداری کشور، نقش ها و مسئولیت دبیران دستگاه ها از صدر تا ذیل به صورت استوانه ای تعریف شود، یعنی همان اهتمام و توجه در راس، در امتداد و‌ بدنه دستگاه وجود داشته باشد.

زرهانی ضمن معرفی دو کتاب تازه منتشر شده توسط ستاد اقامه نماز با عنوان راه و رسم بندگی(ویژه مدیران و کارکنان)، بر لزوم توجه ویژه به اهتمام به الگو شدن وزارت راه و شهرسازی در امر اقامه نماز تاکید کرد.

*سوابق اقامه نماز در وزارت راه و شهرسازی درخشان است

در ادامه  محمدحسین رضایی، نماینده رئیس جمهور در اقامه نماز، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره بر آمادگی فرد روزه‌دار به گذشت و بخشش در این ماه عزیز، تاکید کرد: اولین شرط ورود مقبول، بخشش و گذشت است و باید این فرهنگ را در جامعه الگوسازی کنیم.

رضایی با اشاره به سوابق درخشان اقامه نماز در وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی قابلیت الگو‌شدن را در امر اقامه نماز دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون نمازخانه‌های بسیار مناسب و شایسته‌ای در فرودگاه‌های سراسر کشور ایجاد شده است.

 برگزاری اجلاس نماز به میزبانی وزارت راه و شهرسازی؛ سال آینده

محمدعلی زهره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در نشست از میزبانی این وزارتخانه برای برگزاری اجلاس نماز در سال آینده خبر داد و بر ضرورت تدوین یک برنامه منسجم در مقوله نماز و رویکرد های فرهنگی در وزارت راه تاکید کرد.

تشریح اقدامات سازمان بنادرودریانوردی در امر ترویج فرهنگ نماز

در این نشست همچنین محمد‌حسین علامه، معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر نیز با بیان تاکیدات قرآن بر برپایی نماز و استعانت از آن در کارها، در تشریح اقدامات این سازمان در ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: در سال جاری، افزون بر ترغیب جمعی و تشویق همه همکاران برای اقامه نماز، از ۲۰۰ نفر از همکاران به ویژه تقدیر به عمل آمده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی، همچنین از تجهیز کلیه نمازخانه ‌های بنادر کشور خبر داد و گفت: در سال جاری برای تشویق کودکان و خانواده ‌ها به اقامه نماز، مسابقه نقاشی با موضوع نماز در سازمان بنادر انجام شده است.

مدیران خود الگوی اقامه نماز باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین نور محمدی، دبیر ستاد اقامه نماز سازمان بنادرودریانوردی نیز بر تاثیر مثبت اخلاق و رفتار حسنه امامان جماعت دستگاه‌های اجرایی بر دعوت و ترغیب کارکنان با صفوف نماز تاکید کرد.

مسئول امور فرهنگی سازمان بنادر با بیان اینکه اعمال ما دیگران را امر نماز ترغیب می‌کند، اظهار کرد: مدیران و معاونان سازمان‌ها اگر اهل نماز اول وقت باشند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در فرهنگ اسلامی و دینی ما به رفتار حسنه و اخلاق برادرانه با مردم بسیار توصیه شده است.

در ادامه تعدادی از دبیران به بیان دیدگاه ها و نظرات و‌ پیشنهادات خود پرداختند و در بخش پایانی این نشست،‌ تجلیل و تقدیر از دبیران سازمان ها و‌ شرکت های برتر در امر اقامه نماز انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *