همایش سالانه فرماندهان بسیج بنادر کشور در بندر انزلی برگزار شد

همایش سالانه فرماندهان بسیج بنادر کشور در سالن همایشات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار ​شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان مناطق آزاد انزلی؛ این همایش از صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه با حضور بازرس مدیرعامل، معاون مدیرکل حوزه مدیرعامل، فرمانده پایگاه بسیج، مسئول حوزه فرهنگی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل و مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و فرماندهان بسیج بنادر کشور در بندرانزلی آغاز و به مدت دو روز برگزار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در همایش سالانه فرماندهان بسیج بنادر کشور با بیان اینکه بسیج یک تفکر است، گفت: رکورد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی پس از ۵ سال شکسته شده است.

حسین یونسی در این همایش با اشاره به فرهنگ بسیج و اشاعه آن، اظهار داشت: بسیج یک تفکر است و نام آن مایه آرامش جامعه است.

وی افزود: تفکر بسیجی در هر کجا که وجود داشته، آن کار به صورت جهادی انجام پذیرفته و به ثمر نشسته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به همت جهادی کارکنان مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: با تفکر بسیجی و تلاش کارکنان، رکورد تخلیه و بارگیری این بندر پس از ۵ سال شکسته و افزایش یافت.

یونسی ادامه داد: با روند مثبتی که در عملیات تخلیه و بارگیری مشاهده می گردد و تا پایان سال این مقدار، رکورد ۶ سال گذشته را خواهد شکست.

وی با بیان اینکه پروژه های سرمایه گذاری بزرگی در مرحله عقد قرارداد وجود دارد، گفت: بزرگترین و مهم ترین آن، احداث مجتمع تعمیرات و ساخت شناورها (کشتی سازی) است.

تفکر بسیجی در زمینه اقتصاد

مهرداد رجبی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با اشاره به نقش پررنگ بسیج و بسیجیان در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی، بیان داشت: بسیجیان بارها خود را در این ۴۵ سال ثابت کرده اند و نمونه های آن در دوران هشت سال دفاع مقدس، مقابله با ویروس کرونا، کمک به هموطنان در زمان بروز بلایای طبیعی و همچنین سازندگی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اذعان داشت: اگر تفکر بسیجی در زمینه اقتصاد اعمال شود با رهنمودهای مقام معظم رهبری بی شک بیش از پیش موفق خواهیم شد.

بسیج، پشتوانه نظام مردم سالار دینی کشور

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نورمحمدی؛ مسئول حوزه فرهنگی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: وظیفه تمامی ما بسیجیان، ایثارگران و حوزه فرهنگی سازمان این است که بازوان قدرتمند آن و ادارات کل باشیم.

وی پشتوانه نظام مردم سالار دینی کشور را بسیج دانست و افزود: امیدوارم همه ما در جایگاه خود بتوانیم به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

توسعه اقتصاد دریا محور از اولویت های سازمان بنادر

مصطفی کنگانی؛ بازرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، تصریح کرد: روز پاسدار را به بسیجیان و پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک گفته و پیروزی و سربلندی برای آنان در تمامی جبهه های حق علیه باطل از خداوند متعال خواستارم.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو، خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی همبستگی ۴۵ ساله ملت ایران بود و همه ما مردم ثابت کردیم که پای آرمان های نظام هستیم و این شکوه حضور و همبستگی نیز در انتخابات ماه آینده قابل مشاهده خواهد بود.

کنگانی با اشاره به حضور موثر بسیجیان در پیشبرد اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: توسعه اقتصاد دریا محور از الویت های سازمان بنادر است.

بازرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان به قرائت پیام معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان پرداخت.

آمادگی پایگاه های بسیج بنادر در مقابله با حوادث و بحران

وحید کماسی؛ فرمانده بسیج سازمان بنادر و دریانوردی هم در این همایش با تقدیر از عملکرد پایگاه های مقاومت بسیج بنادر کشور، عنوان کرد: فرماندهان بسیج می بایست خود الگو و اسوه بوده و مظهر اخلاق حسنه باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری می بایستی به جذب حداکثری و دفع حداقلی توجه ویژه نمود، گفت: پایگاه های بسیج بنادر برای مقابله با حوادث و بحران ها و برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل با هماهنگی اداره کل مربوطه در سازمان، آمادگی داشته باشد.

فرمانده بسیج سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم حضور حداکثری در انتخابات پیشه رو، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم برای برگزاری انتخاباتی پرشور به دعوت و تشویق همکاران و خانواده ها بپردازیم.

کماسی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل و همکاران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جهت میزبانی همایش فرماندهان بسیج بنادر کشور، به تشریح برنامه های سال آتی و خواستار ضرورت ارائه گزارش عملکرد به ستاد به صورت دوره ای شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *