میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر از مرز ۵۰ میلیون تن گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۵۳ میلیون و ۴۸۴ تن کالا ۱۰ ماهه امسال در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد دارد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛ ” محمد شکیبی نسب ” روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع کالاهای یاد شده ۴۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تن کالای نفتی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی نشان می دهد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۱۶ هزار تی. ای . یو کانتیتر در بنادر استان بوشهر بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر این استان با افزایش ۴۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳ هزار و ۹۳۷ تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: گوشت و فرآورده‌های نفتی، مواد نفتی، خرده بار و متفرقه و خودرو به ترتیب با افزایش ۸۷۵، ۶۲۳، ۵۷۶ و ۲۲۱ درصدی بیشترین ترانزیت بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: میزان ترانزیت کاغذ و مقوا، چرم و مصنوعات چرمی، لوازم خانگی، کالاهای ساختمانی، چوب و تخته و لوازم یدکی نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص کالاهای اساسی نیز روغن خوراکی، گوشت، گندم و ذرت به ترتیب با یکهزار و ۶۰۰، ۸۷۵، ۱۰۰ و ۳۶.۴ درصد به ترتیب بیشترین میزان واردات بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با توسعه زیرساختی و ظرفیت ایجاد شده در بنادر استان بوشهر انتظار می‌رود این استان در سال‌های آینده شاهد حجم قابل توجهی از ترانزیت کالاهای مختلف نفتی و غیرنفتی باشد.

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص تردد شناورها نیز ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشته است که در این بین آمار شناورهای بالای یکهزار تن افزایش ۱.۴ درصدی داشته است.

شکیبی نسب ادامه دارد: در مدت یاد شده ۲۱۲ هزار نفر مسافر در بنادر استان بوشهر جابجا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *