آغاز معاملات رسمی «فنر» در گروه خودرو و ساخت قطعات

بازار دوم فرابورس ایران امروز میزبان عرضه اولیه 300 میلیون سهم معادل 12 درصد از کل سهام شرکت پارس فنر با نماد «فنر» بود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران؛ این عرضه اولیه به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد که در مرحله اول، 100 میلیون سهم معادل 4 درصد به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط ) به روش حراج عرضه و طی آن هر سهم «فنر» 8610 ریال کشف قیمت شد.

در مرحله دوم نیز 200 میلیون سهم معادل 8 درصد به قیمت ثابت کشف‌شده به عموم سرمایه‌گذاران عرضه شد که در نهایت به هر کد معاملاتی 198 سهم تخصیص یافت.

76 صندوق در عرضه اولیه سهام شرکت پارس فنر مشارکت کردند.

در عرضه به عموم سرمایه‌گذاران نیز یک میلیون و 59 هزار و 294 سرمایه‌گذار حقوقی و 1590 کد حقیقی مشارکت کردند.

شایان ذکر است که قیمت ارزش‌گذاری شده سهام «فنر» 7881 ریال بود.

پیش از این در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس، محمدرضا پیروز هاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر هدف اصلی ورود «فنر» به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی عنوان کرده و گفته بود: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید از دیگر اهداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

وی در مراسم معارفه مجموعه پارس فنر، به معرفی ۴ شرکت این گروه پرداخته و عنوان کرده بود: شرکت دانش‌بنیان پارس فنر که در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

بدین ترتیب عرضه اولیه سهام این شرکت در تاریخ 10 بهمن‌ماه 1402 در فرابورس ایران انجام شد و «فنر» به طور رسمی به جمع شرکت‌های گروه خودرو و ساخت قطعات پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *