فولاد هرمزگان امسال موفق به ثبت ۲۸ رکورد شد

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به همت شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در سالن همایش‌های طوبی بندرعباس کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان با حضور دکتر سبحانی رییس انجمن فولاد ایرن، دکتر معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، سلیمانی عضو انجمن ملی فولاد و تنی چند از مقامات و مسئولان فعال این حوزه به مدت دو روز در بندرعباس در حال برگزاری است.

در این دوره از کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم قرار است در خصوص فرآیندهای کوره‌قوس الکتریکی، فرآیندهای متالورژی ثانویه، ریخته‌گری و انجماد محصولات ریخته‌گری مداوم، بازیافت حرارت، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شبیه‌سازی و کنترل فرآیندها، انقلاب صنعتی چهارم، تکنولوژی‌های نوظهور در فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و در نهایت محیط زیست و پایداری مورد بحث و بررسی حاضران قرار گیرد.

 امیرحسین فتحی دبیر سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: تلاش ما این بوده که این کنفرانس متمایز از دو دوره قبل برگزار شود و محورهای کنفرانس بر اساس نیازهای کشور است.

وی با بیان اینکه این کنفرانس از ۹ محور و ۲۹ زیرمحور تشکیل شده است، تاکید کرد: برای معرفی این کنفرانس دعوتنامه‌ای به ۴۰۰ استاد داخلی و ۲۰۰ نفر از متخصصان بین‌المللی ارسال و سایت شرکت نیز به روز‌رسانی شد.

فتحی در ادامه در خصوص مقالات ارائه شده به این کنفرانس گفت: عمده مقالات ما در این دوره در حوز‌ه‌های محیط‌زیست، افزایش بهره‌وری، ریخته‌گری و انقلاب صنعتی چهارم است.

دکتر عطا‌اله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ رکورد در شرکت فولاد هرمزگان ثبت شد، گفت: این شرکت از ظرفیت اسمی عبور کرد و در سالجاری نیز ۲۸ رکورد در این شرکت به ثبت رسیده است.

دکتر معروفخانی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس باعث ایجاد یک هم‌افزایی می‌شود تا از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌های دنیا برخوردار شویم، گفت: برگزاری این کنفرانس طی ۲ دوره گذشته دستاوردهای درخشانی به همراه داشته است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان همچنین از ثبت رکوردهای مداوم در این شرکت که حاصل استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا است، خبر داد و گفت: با به‌ کارگیری هیدروژن در فرآیند احیاء مستقیم؛ فولاد هرمزگان به زودی به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در ایران و عاری از آلایندگی کربنی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه افزود: باکیفیت‌ترین اسلب با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا در شرکت فولاد هرمزگان تولید می‌شود.

دکتر معروفخانی با اشاره به اینکه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مدوام با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله تخصصی در این حوزه نسبت به دوره‌های گذشته دستاوردهای بهتری خواهد داشت، تاکید کرد:در همین راستا شرکت فولاد هرمزگان هم‌اکنون پروژه مگامدول 1.7 میلیون تنی را در دست اقدام دارد و به دنبال راه‌اندازی آن با استفاده از تکنولوژی‌ روز تولید و همچنین بهینه‌سازی مصرف گاز است.

وی گفت: در حال حاضر در نظر داریم به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در کشور تبدیل شویم و به دنبال استفاده از هیدروژن سبز طی توافقی با شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس هستیم.

 دکتر معروخانی با بیان اینکه امروز اسلب فولاد هرمزگان با استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید شده و به قلب اروپا صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر فولاد هرمزگان به یک برند جهانی در این حوزه تبدیل شده است و به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در این حوزه هستیم.

به گفته وی دو مگامدول تولید آهن‌اسفنجی در فولاد هرمزگان و ستاره سیمین هرمز، با تکنولوژی روز دنیا در حال احداث است و اکنون پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد.

دکتر معروفخانی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها برای اولین‌بار در جهان ۳ محصول آهن‌اسفنجی به صورت گرم، سرد و بریکت را به طور همزمان تولید و ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: این شرکت سال گذشته را با ثبت ۳۶ رکورد به پایان رساند و تولید این شرکت از ظرفیت اسمی عبور کرد. همچنین امسال نیز تاکنون تلاشگران فولاد هرمزگان موفق به ثبت ۲۸ رکورد شده‌اند که همه این رکوردشکنی‌ها در سخت‌ترین شرایط کشور یعنی محدودیت‌های برق در تابستان و محدودیت‌های گاز در زمستان حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *