عملیات احداث واحدهای مگا مدول فولاد هرمزگان بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی احداث دو دستگاه مگا مدول در شرکت فولاد هرمزگان در دست احداث قرار گرفته است.

 به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان؛ عطاالله معروفخانی در حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در گفتگو با خبرنگاران افزود: احداث این دو واحد مگامدول یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی احیای مستقیم چند سال پیش توسط دو شرکت ایتالیایی و آلمانی به عقد قرارداد منجر شد، اما به علت محدودیت‌های برجامی کار احداث این دو واحد توسط این دو شرکت متوقف شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان یادآور شد: خوشبختانه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ما سال گذشته در فولاد خوزستان فولاد هرمزگان عملیات احداث این دو واحد مگامدول را آغاز کردیم و هم اکنون عملیات احداث این دو واحد بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید اسلب با کیفیت در شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: امروز در فولاد هرمزگان شاهد تولید اسنپ‌های با کیفیت هستیم و حتی این محصول به قلب اروپا نیز صادر می‌شود و بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون طالب خرید این اسلب‌های شرکت فولاد هرمزگان هستند.

 معروفخانی اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مناسب شرکت فولاد هرمزگان حرکت به سوی تولید فولاد سبز را در دستور کار خود قرار داده و با این روش ۳۰ درصد گاز طبیعی را جایگزین می‌کند و در چند ماه آینده  تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در این شرکت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: هم اکنون شرکت فولاد هرمزگان بدون سفارش اسلب تولید نمی‌کند و بیشتر تولیدات این شرکت هم به سفارش‌های ویژه اختصاص دارد.

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با حضور کارشناسان، متخصصان و مدیران صنعت فولاد کشور روستای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *