بازدید مقامات عالی قضایی استان کرمان از شرکت صنایع مس شهید باهنر

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بازدید از شرکت صنایع مس شهید باهنر گفت: دستگاه قضایی استان کرمان از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از صنایع و معادن استان استفاده خواهد کرد و پیگیر فراهم کردن امکان صادرات محصولات شرکت مس باهنر از طریق ستاد مرکزی رفع موانع تولید قوه قضائیه خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر؛ ابراهیم حمیدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدی در این کارخانه، بیان کرد: متاسفانه مطلع شدیم شرکت صنایع مس شهید باهنر فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای تولید محصولات استفاده می‌کند. از این رو مسئولان کشوری و استانی باید موانع موجود در جهت صادرات این محصولات مهم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه محصولات مس از صنایع مورد نیاز کشور‌های منطقه است، بر فراهم کردن امکان صادرات این محصولات ارزشمند تاکید کرد و گفت: متاسفانه یکی از دلایل فراهم نشدن امکان صادرات به خارج از کشور قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های داخلی بوده که ضروری است درباره آن‌ها تمهیدات لازم اندیشده شود تا دچار خودتحریمی نشویم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در سال‌ جاری، تصریح کرد: با ورود دستگاه قضایی در ۹ ماه امسال از تعطیلی ۵۹ واحد تولیدی جلوگیری و اشتغال هفت هزار و ۲۳۰ نفر از کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان این واحدها حفظ شد.

حمیدی با بیان اینکه در واحدهای تولیدی توجه به نیروی انسانی متخصص و به‌روزرسانی ماشین‌آ‌لات اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌های ظالمانه، کارخانجات در استان کرمان با استفاده از نبوغ و استعداد مهندسان ایرانی موفق به تولید صنایع با ارزش و راهبردی شده‌اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر آگاه‌سازی عموم مردم از پیشرفت‌ها در بخش صنایع، معادن و کارخانجات تولیدی تاکید کرد و افزود: مسئولان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، زمینه حضور دانشجویان و دانش‌آموزان را برای بازدیدهای علمی از این واحدها فراهم کنند تا انگیزه این قشر افزایش پیدا کند و در نهایت امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد.

وی ابراز کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا کارخانجات و واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند با در اختیار گرفتن تصمیمات مالی، تامین نیروی انسانی و مواردی از این دست، مطابق با وضعیت خود در استان تصمیم‌گیری کنند. به دور از انصاف است که تولیداتی در استان صورت گیرد اما منافع آن برای خارج از استان صرف شود.

سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این بازدید اظهار داشت: طبق گزارش عملکرد شوراهای گفت‌و‌گوی استانی دولت و بخش خصوصی، دادگستری استان کرمان رتبه اول در زمینه حمایت در جهت رفع موانع تولید کارخانجات و واحدهای صنعتی و معدنی را در بین دادگستری‌های کشور دارد.

وی تصریح کرد: در شاخص وضعیت حضور دادگستری استان‌ها در این جلسات، حضور مقامات ارشد دادگستری استان کرمان ۱۰۰ درصد بوده و این مسئله حاکی از حمایت‌های قضایی و حقوقی همه‌جانبه سیستم قضایی استان از تولید است.

مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در خصوص روند فعالیت‌ها و تولیدات و همچنین برخورداری شرکت از نیروی انسانی باانگیزه و متخصص، بیان کرد: خوشبختانه با همت و هم‌دلی کارگران و مدیران شرکت و علی‌رغم تحریم‌های موجود، روند روبه‌رشد این مجموعه ادامه دارد.

وی مطرح کرد: شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان یک مجتمع تولیدی صنعتی، تامین مواد اولیه حداقل ۵۰۰ شرکت تولیدی در صنایع مختلف را انجام می‌دهد و در راستای ایجاد ارزش افزوده حداکثری، منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری جهت جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی، نقش موثری بر عهده دارد.

ضیایی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قوانین موجود، موانعی بر سر راه صادرات این شرکت و تحقق ارزش افزوده بیشتر ایجاد و ارزآوری حداکثری برای کشور را از دسترس خارج کرده‌ است که امیدواریم با اصلاح بخشنامه‌ها، این موانع هرچه زودتر برطرف شود و شرکت صنایع مس شهید باهنر بتواند با تمام ظرفیت در چرخه تولید و صادرات نقش‌آفرینی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *