بیمه آسماری؛توصیه هایی برای هوای آلوده

در روزهای سرد زمستانی که پدیده وارونگی هوا شدت یافته و آلودگی در همه شهرها به معضلی جدی تبدیل شده است، راهکارهایی برای کاهش صدمات ناشی از این آلودگی پیشنهاد شده است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری ؛ آلودگی ناشی از افزایش مصرف سوخت های فسیلی اکنون همه را آزار می دهد و بیش از همه کودکان و افراد سالمند را اذیت می کند.
با این حال گفته می شود رعایت برخی موارد می تواند آسیب های ناشی از این آلودگی را کاهش دهد. کودکان در روزهای آلودگی هوا باید به دو مقوله تغذیه سالم و استفاده از ماسک توجه داشته باشند؛ به ویژه اگر بیماری زمینه‌ای دارند.

مصرف شیر و لبنیات می‌تواند در این شرایط به حفظ سلامت بدن کمک کند. افراد در برنامه غذایی روزانه خود به ویژه در شرایط آلودگی هوا حتماً از باید سبزی‌ها و میوه‌های فصل استفاده کنند، به طوری که روزانه سه تا پنج واحد از گروه سبزی‌ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اجاق‌های گاز، آلاینده‌های مضر از جمله مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن را آزاد می‌کنند، بنابراین در شرایط آلودگی هوا، حتما هنگام آشپزی، فن هود باید روشن باشد. همچنین استفاده از دستگاه تصفیه هوا در منازل و محل کار، الزامی است. توصیه می شود در هوای آلوده، افراد از منزل خارج نشوند. با این حال در صورت اجبار، ماسک‌های N۹۵ و انواع قدرتمندتر آن برای فیلترکردن ذرات آلاینده گزینه‌ مناسبی هستند و می توانند در فضای آزاد مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *