ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه دریا ضروری است

رئیس کمیسیون عمران مجلس از حمایت همه‌جانبه برنامه هفتم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی خبر داد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ محمدرضا رضایی‌کوچکی رئیس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل‌ونقل دریایی و‌ بندری با استقبال از حضور بخش خصوصی در بخش بنادر و توسعه سیاست‌های دریامحور اظهار کرد: آنچه درباره دریا باید به آن اشاره کرد، ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه دریا است؛ چراکه بسیاری از شرکت‌های ما مجبور هستند که برای اخذ مجوز مسیر طولانی را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه درخواستی را پیرامون ارائه لایحه از سوی دولت در حوزه بنادر ارسال کردیم، افزود: بناست با توجه به تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری پیشرفت و سرمایه‌گذاری ما در بخش خصوصی افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه باید بسته تشویقی را برای سرمایه‌گذاران حوزه دریا در نظر بگیریم، تصریح کرد: معافیت‌های مالیاتی، اصلاح تعرفه‌های بندری و مشکلات مربوط به گمرک از موضوعات مهمی است که باید در راستای توسعه اقتصاد دریامحور به آنها توجه شود.

رضایی با بیان اینکه بنادر ما باید به بخش ریلی وصل شوند، خاطرنشان کرد: بنادر کشور به نسبت کشورهای همسایه وضعیت خوبی ندارند؛ از این رو‌ امیدوارم با رویکردهایی که در همایش امروز صورت گرفت، شاهد رشد عملکردی بنادر کشور باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در برنامه هفتم موضوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی را مدنظر قرار دادیم؛ بنابراین از این رویه به بهترین شکل ممکن حمایت می‌کنیم و امیدواریم این مهم در حوزه بنادر نیز عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *