دارا بودن استانداردهای زیست محیطی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور

مدیر عامل نیروگاه گازی ری در پی آلودگی این روزهای تهران گفت: طراحی واحد‌های نیروگاه ری به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی نیروگاه گاز ری؛ حمید بادرستانی مدیر عامل نیروگاه گازی ری با اشاره به افزایش آلودگی شهر تهران و طرح مسئله مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های کلانشهر تهران گفت: این موضوع در حالی عنوان می شود که طراحی واحدهای تولید انرژی در نیروگاه ری، به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند، و ما اگر بخواهیم هم نمی توانیم از این نوع سوخت استفاده کنیم.

قطعا از مهمتریـن جنبه هـای منفـی زیسـت محیطی نیـروگاه های با سوخت فسیلی، انتشـار آلاینده هـای هـوا از دودکشهـا و آثـار تجمعی آن می باشد. مهمترین جنبه مثبـت آن نیز تامین انـرژی برق مورد نیـاز جوامع شهری، روستایی و طرحهای صنعتی، خدماتی و… است.

بادرستانی با اشاره به اینکه سوخت اول و اصلی نیروگاه ری گاز طبیعی می باشد و با توجه به برنامه ریزی مشترک انجام شده بین وزارت نیرو و نفت، وضعیت تامین گاز نیروگاه نسبت به سالهای گذشته وضعیت بهتری داشته است، افزود: وضعیت آلایندگی واحدهای تولید انرژی این نیروگاه بطور مستمر پایش می شود و نا کنون خارج از استانداردهای محیط زیست نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *