خدمات ویژه بانک سامان به فعالان صنایع‌غذایی

ماهر مهرولی

صنایع‌غذایی با توجه به امکانات موجود در کشور از لحاظ مواداولیه مناسب و کافی، نیروی‌انسانی جوان و تحصیلکرده، وجود زیرساخت‌های فراوان و مهمتر از همه بالابودن ظرفیت‌ها در حوزه فناوری‌های روز؛ از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است و در صورت توجه بیشتر به این صنعت و حمایت از آن؛ می‌تواند در ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده بیشتر و رشد تولید ناخالص داخلی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری ” اقتصاد ملت ” ؛ در همین راستا بانک سامان با هدف حفظ و تأمین امنیت‌غذایی کشور؛ به حمایت این صنعت آمده و خدمات ویژه‌ای را به شرکت‌های فعال در حوزه صنایع‌غذایی کشور ارائه می‌دهد. همانطور که می‌دانید صنایع‌غذایی کشورمان طی دو دهه اخیر به یکی از مهمترین صنایع کشور تبدیل شده است و با توجه به امکانات موجود از قبیل مواداولیه مناسب و کافی و ظرفیت‌های فناوری؛ از پتانسیل‌های بالایی برای رشد برخوردار است. ‌

این در حالی است که صنایع‌غذایی با سلامت و بهداشت جسم و جان مردم ارتباط تنگاتنگی دارد و همواره جزو اولویت‌های مدنظر هر دولتی بوده است؛ به گونه‌ای که حتی حفظ و تامین امنیت‌‌غذایی مردم از دغدغه‌ها و تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری نیز می‌باشد.

در همین راستا بانک سامان با توجه به اهمیت حفظ و تأمین امنیت‌غذایی کشور؛ تیم بانکداری متخصص این صنعت را در این مجموعه مستقر کرده است که خدمات و محصولاتی نو و منحصربه‌فرد در حوزه‌های گوناگون از جمله تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی را در اختیار فعالان و متولیان این صنعت قرار دهد.

به عبارتی دیگر بانک سامان با خدمت‌رسانی سریع‌تر و باکیفت‌تر نسبت به سایر رقبای خود در شبکه بانکی کشور توانسته اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کند و از طریق همکاری با فعالان بزرگ این صنعت؛ تجارب گرانبها و ارزشمندی را در جهت ارائه خدمات بانکی و مالی کسب کند. مشتریان صنایع‌غذایی در حوزه‌هایی همچون لبنیات، شیرینی‌وشکلات، محصولات پروتئینی، انواع نوشیدنی‌ها و … فعالیت دارند.

خدمات قابل ارائه بانک سامان به فعالان صنایع‌غذایی

در همین راستا بانک سامان به عنوان بانک حامی صنایع‌غذایی خدمات موردنیاز فعالان و متولیان این صنعت را در قالب تأمین مالی، اعتباری، ارزی و خدمات پایه بانکی و سایر خدمات نوین بانکی سازماندهی کرده و به متقاضیان ارائه می‌دهد که در ذیل به تشریح این خدمات می‌پردازیم:

تأمین مالی

بانک سامان در حوزه «تامین مالی» موردنیاز متولیان صنایع‌غذایی؛ پرداخت تسهیلات ریالی به ‌منظور تأمین سرمایه در گردش برای خریدهای داخلی‌وخارجی در قالب انواع عقوداسلامی را در برنامه خود دارد.

همچنین تأمین مالی پروژه‌ها در قالب تسهیلات بلندمدت از محل منابع بانکی یا بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق اختصاص بانکدار به شرکت به‌ نحوی‌ که بانکدار تمامی امور این بخش را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری کند نیز از دیگر خدمات بانک سامان در حوزه تامین مالی است که به متقاضیان در بخش صنایع‌غذایی ارائه می‌شود.

خدمات اعتباری

صدور انواع ضمانتنامه و گشایش انواع اعتبار اسنادی ریالی‌وارزی از جمله خدمات اعتباری بانک سامان برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه صنایع‌غذایی است که همواره مورد رضایت فعالان این بخش قرار گرفته است.

خدمات ارزی

بانک سامان در حوزه خدمات ارزی نیز برنامه‌های خاصی را مختص این بخش در نظر گرفته است که ارائه خدمات پرداخت‌های بین‌المللی با بهره‌گیری از روابط کارگزاری بانکی و صرافی سامان از جمله آنهاست.

خدمات پایه بانکی

خدمت دیگر بانک سامان به متولیان صنایع‌غذایی کشور در حوزه بانکی است. «افتتاح انواع حساب‌‌‌‌‌‌‌های بانکی»، «ارائه خدمات به کارکنان (تسهیلات گروهی، اعتبار در حساب، بیمه درمان و تکمیلی) و صدور انواع کارت‌های بانکی (کارت بدهی، کارت اعتباری، بن‌کارت و کارت هدیه)» و «ارائه خدمات الکترونیک از طریق اینترنت‌بانک ویژه شرکت‌ها» از جمله خدماتی است که توسط بانک سامان به فعالان صنایع‌غذایی کشور ارائه می‌شود.

سایر خدمات نوین بانکی

«آموزش و تشریح فرآیند عملیات اجرایی بانک سامان به کارکنان واحد مالی و بازرگانی شرکت‌ها با هدف ارائه سرویس بهتر و با سرعت بالاتر»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه»، «خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی و ارائه سرویس در بانکداری اختصاصی به صاحبان و مدیران شرکت‌ها» و «صدور انواع بیمه‌نامه از طریق بیمه سامان» نیز از دیگر خدمات نوین بانکی است که بانک سامان در راستای حمایت از صنایع‌غذایی و تامین امنیت‌غذایی مصرف‌کنندگان به فعالان و دست‌اندرکاران این بخش ارائه می‌دهد و مطابق شواهد موجود فعالان حوزه صنایع‌غذایی کشور با استفاده از این خدمات توانستند باعث رشد و توسعه روزافزون صنایع‌غذایی و برقراری بیشتر امنیت‌غذایی مردم شوند.

نکته پایانی …

و سخن آخر اینکه اگر شما هم‌اکنون فعال حوزه صنایع‌غذایی هستید و یا اینکه می‌خواهید در این صنعت کسب‌وکار جدیدی را را‌ه‌‌اندازی کنید، اصلا نگران نباشید؛ تنها کافی است به بخش «بانکداری شرکتی بانک سامان» مراجعه کنید و تمامی نیازهای مالی و پولی خود را برای داشتن کسب‌وکاری ایده‌آل و سودآور به راحت‌ترین شکل برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *