دیدگاه تحول محور در دستور کار

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین؛ حسین کامجو مدیر فرآوری این شرکت عنوان کرد؛ حلقه‌های بالادستی صنعت فولاد، تامین‌کننده مواد اولیه تولید‌کنندگان محصولات فولادی و آلیاژی هستند و از آنجایی که این تولید کنندگان به دنبال مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌باشند اهمیت مفهوم رقابت‌پذیری را برای حلقه‌های بالادستی این صنعت دو چندان می کنند.
در نگاه کلی، مولفه‌های اصلی رقابت‌پذیری یک سازمان در بازارهای داخلی و بین‌المللی، «کیفیت بالا» و «قیمت رقابتی» محصولات آن هستند که مستقیما ماحصل توانمندیها و سیاست‌های آن سازمان می‌باشد و شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز با اتکا بر توانمندی‌های خاص خود، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است که در نهایت به افزایش توان رقابت این شرکت در بازارهای داخلی و بین‌المللی منتهی خواهد شد.
وی افزود؛ شرکت گهرزمین در راستای افزایش رقابت‌پذیری کنسانتره و گندله سنگ‌آهن تولیدی خود طی ماه‌های اخیر اقدام به بازنگری و تدوین استراتژی، چشم‌انداز و ماموریت جدید خود کرده است. در سند چشم‌انداز شرکت گهرزمین، «تحلیل زنجیره ارزش و شایستگی‌ها» به طور خاص مورد بررسی قرارگرفته و بر اساس آن، عوامل تعیین‌کننده موفقیت این شرکت در رسیدن به اهداف استراتژیک در هفت بند شامل کیفیت محصول، تحویل به موقع، قیمت رقابتی، دسترسی پایدار به منابع، دسترسی به بازارهای فروش، انعطاف‌پذیری فروش و برند معتبر تعریف شده است. در همین راستا «مزیت رقابتی» شرکت گهرزمین نیز در قالب «کیفیت محصول»، «قیمت رقابتی محصول» و «دسترسی پایدار به منابع» در نظر گرفته شده است.
حسین کامجو اضافه کرد؛ شرکت سنگ آهن گهرزمین به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های معدنی کشور، با در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگ‌آهن خاورمیانه نقش مهمی در توسعه زنجیره ارزش فولاد کشور ایفا می‌کند. این شرکت همچنین طی سال‌های گذشته و سال جاری موفق به کسب افتخارات بسیاری شده است. کسب عنوان شرکت برتر در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا یکی از افتخارات کسب ‌شده توسط شرکت گهرزمین است. این شرکت همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده خود که در فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد، سود چشمگیر 4،000 ریالی را به ازای هر سهم به سهامداران خود پرداخت کرد.
مدیر فرآوری گهرزمین با اشاره به اهمیت کیفیت محصولات خاطرنشان کرد؛ سنگ‌آهن دانه‌بندی، کنسانتره و گندله تولیدی شرکت گهرزمین از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار به شمار می‌آیند که به دلیل بالا بودن عیار آهن و پایین بودن ناخالصی‌هایی نظیر سولفور، مشتریان زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارند و به همین خاطر خطوط سنگ‌شکنی و تولید کنسانتره شرکت گهرزمین از ابتدای سال جاری به صورت مستمر با ثبت رکوردهای تولید ماهانه (7 ماه متوالی) موفق شدند حدود 14 درصد بیش از برنامه خود تولید داشته است.
او تاکید کرد؛ به جرات می‌توان گفت ارتقای کیفیت، از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت سنگ آهن گهرزمین به شمار می‌آید که دستاوردهای درخشانی را نیز برای این شرکت به همراه داشته، به طوری که شرکت گهرزمین در سال 1402موفق به کسب 19 رکورد در بخش‌های مختلف مرتبط با کیفیت شده است. یکی از مهمترین استراتژی‌های شرکت گهرزمین در این زمینه، اولویت‌بخشی به توسعه تکنولوژی و استفاده از روش‌های موثر بر کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بوده است که نمود این موضوع نیز در رشد عملکرد صادراتی این شرکت در بخش گندله به وضوح قابل مشاهده است. به این عوامل باید موفقیت این شرکت در اخذ استاندارد محصولات کنسانتره و گندله که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است را نیز اضافه کرد که خود موجب اطمینان بالای مشتریان داخلی و خارجی از محصولات تولیدی این شرکت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *