قرارداد تولید ریل کریدور شرق کشور از چابهار تا مشهد به زودی منعقد می‌شود

‌قرارداد تولید ریل کریدور شرق کشور از چابهار تا مشهد به زودی با وزارت راه‌وشهرسازی منعقد می‌شود که دستاورد بسیار خوبی برای شرکت ذوب‌آهن اصفهان محسوب می‌شود و در توسعه کشور نقش مهم و بسزایی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ مهندس مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در اولین روز از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق و با تاکید بر اینکه شرکت ذوب‌آهن اصفهان تاکنون 150 هزار تن ریل به شبکه راه‌آهن سراسری تحویل داده است، گفت: در حال حاضر ریل موردنیاز تمام پروژه‌های خطوط سراسری کشور که در ایران راه‌اندازی می‌شود؛ توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه ریل موردنیاز مترو نیز توسط شرکت ذو‌ب‌آهن اصفهان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: به زودی میزبان مدیران مترو کلانشهرها در شرکت ذوب‌آهن اصفهان خواهیم بود تا از نزدیک با دانش‌فنی و اقدامات انجام شده در این مجموعه صنعتی آشنا شوند.
مهندس کوهی با تاکید بر اینکه با تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن کشور به طور کامل از واردات این محصول استراتژیک بی‌نیاز شده است، گفت: تمام محورهای خط‌ آهن کشور همچون خط سراسری همدان-سنندج که اخیراً افتتاح شده نیز با ریل تولیدی در شرکت ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان همچنین به تولید محصولات صنعتی از جمله تیرآهن‌های بال‌پهن در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون چین استفاده از تیرآهن‌های بال‌پهن و پیچ‌ومهره‌ای و محصولات مدولار باعث افزایش سرعت ساخت‌وساز شده است. در همین راستا شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز با توجه به توان فنی کارشناسان خود در این زمینه گام‌های مهمی برداشته که در نهضت ملی مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت. ضمن‌آنکه سرعت عملیات اجرا، کاهش قیمت عملیاتی و در نهایت امنیت خانواده‌ها و ساکنان مسکن‌های صنعتی را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تیرآهن‌های بال‌پهن در برابر زلزله 8 تا 12ریشتری مقاوم هستند، گفت: استفاده از این محصولات صنعتی نه تنها موجب تسریع در پروژه‌های ساختمانی می‌شود؛ بلکه هزینه‌های ساخت را کاهش و ایمنی را افزایش می‌دهد و در برابر زلزله نیز مقاومت ساختمان را افزایش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به برگزاری جلسات با وزیر راه‌و‌شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار شد محصولات صنعتی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنیم که این موضوع در سفر استانی اخیر رئیس‌جمهور نیز به اطلاع وی رسید.
مهندس کوهی گفت: همچنین مقرر شد ریل موردنیاز خط آهن ۹۰ کیلومتری شهرکرد-مبارکه نیز توسط شرکت ذوب‌آهن تامین شود .
وی همچنین به تولید آرک‌های صنعتی در شرکت ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: پیش از این آرک‌های موردنیاز صنایع‌‌معدنی؛ چوبی بود که با رطوبت برف‌وباران و فشارهای وارده شکسته می‌شد و از بین می‌رفت که از لحاظ ایمنی برای معدنکاران خطرات بی‌شماری را به همراه داشت، اما امروز آرک‌های تولیدی در این مجموعه از ایمنی بالاتری برخوردار است.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *