واگذاری 168 هزار میلیارد ریال از بنگاه های زیر مجموعه هلدینگ آینده پویا

بانک ملی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت محترم مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری و با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری تازه برای خلق بنگاه های جدید، تعدادی از بنگاه های زیر مجموعه هلدینگ آینده پویا را به ارزش 168 هزار میلیارد ریال تا پایان سال واگذار می کند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ؛ به دنبال تاکیدات دکتر ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران درباره ضرورت سرعت گرفتن روند خروج از بنگاهداری در شرکت های زیر مجموعه این بانک،افشار فتح‌الهی مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا اعلام کرد:روند واگذاری ها و فروش اموال مازاد در این هلدینگ سرعت می گیرد.

دکتر فتح‌الهی با بیان اینکه ارزش‌آفرینی پایدار در شرکت‌های تابعه با رویکرد پرهیز از بنگاه‌داری از اهداف این هلدینگ است، ادامه داد: سیاست ما همانطور که در سخنان اخیر مدیرعامل محترم بانک ملی مطرح شد، خروج از بنگاه‌داری، واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر انضباط مالی در بخش‌های مختلف هلدینگ و شرکت‌های تابعه، خاطرنشان کرد: ارزشیابی عملکرد بخش‌های مختلف و شرکت‌های تابعه با قوت هرچه بیشتر ادامه می‌یابد.

گفتنی است چندی پیش دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانکاعلام کرده بود پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک استراتژی، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه شرکت های بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک هستند و باید از این سیاست تمکین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *