بازار صادراتی؛ تشکیل‌دهنده 30 درصد از درآمد تجمیعی «کگهر»

معصومه صالحی

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در مرداد ماه (سال مالی منتهی به آذر ماه 1402) منتشر کرد؛ از فروش محصولات کلوخه سنگ‌آهن، سنگ‌آهن دانه‌بندی شده، کنسانتره بورس‌ کالا و گندله بورس کالا کسب درآمد کرد و میزان درآمد عملیاتی که «کگهر» از فروش این محصولات به دست آورد؛ برابر با 4 هزار و 406 میلیارد تومان بود که در مقایسه با تیر ماه سال گذشته 108 درصد رشد را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در هفتمین ماه از سال مالی خود به درآمد تجمیعی 20 هزار و 403 میلیارد تومانی دست پیدا کرد که عمده درآمدزایی این شرکت از فروش در بازار داخلی کشور بود. این شرکت معدنی همچنین نسبت به ماه دوره مالی مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش؛ درآمدزایی که «کگهر» در این دوره ماهانه از فروش محصولات خود انجام داد؛ مربوط به فروش آنها در بازار داخلی و صادراتی بود. همانطور که گفته شد، بیشترین میزان درآمدی که این شرکت معدنی به ثبت رساند؛ متعلق به بازار داخل کشور با 3 هزار و 672 میلیارد تومان بود که 87 درصد از درآمد ماهانه را در برگرفته و در بازار صادراتی نیز توانست به درآمدزایی 733 میلیارد تومانی برسد.

این گزارش حاکیست شرکت سنگ‌آهن گهرزمین میزان درآمدی که در هفتمین ماه از سال مالی خود شناسایی کرد؛ در مقایسه با تیر ماه کاهش درآمد 665 میلیارد تومانی را تجربه کرد؛ با این وجود در مقایسه با عملکرد سال گذشته خود در کسب درآمدزایی روند رو به رشدی را به همراه داشته است.

در همین راستا «کگهر» بیشترین درآمدی که از فروش محصولات در مرداد ماه شناسایی کرد؛ متعلق به حضور گندله در رینگ معاملاتی بورس کالا بود. در واقع «کگهر» از فروش این محصول به درآمدزایی 2 هزار و 92 میلیارد تومانی دست پیدا کرد. دیگر محصولاتی که این شرکت در بازار داخلی به فروش رساند؛ مربوط به کنسانتره (بورس کالا) با 182 میلیارد تومان، سنگ‌آهن دانه‌بندی شده با 290 میلیارد تومان و کلوخه سنگ‌آهن یک هزار و 108 میلیارد تومان بود.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ این شرکت معدنی میزان درآمدی که از فروش گندله در بازار صادراتی به ثبت رساند؛ برابر با مبلغ 733 میلیارد تومان بود و همچنین این محصول طی 7 ماه گذشته به ‌تنهایی 30 درصد از کل درآمدزایی «کگهر» را تشکیل داده است. نرخ فروش گندله صادراتی برابر با 3 میلیون و 542 هزار تومان اعلام شد که نسبت به ماه گذشته 13 درصد افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که «کگهر» در مقایسه با ماه گذشته از محل فروش محصولات در بازار خارج از کشور با رشد 52 درصدی درآمد همراه بوده است.گفتنی است شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در مرداد ماه مقدار فروش خود را 1.553 هزار تن به اطلاع سهامداران رساند و همچنین به مقدار فروش تجمیعی 5 میلیون و 854 هزار تنی رسید. بیشترین میزان مقدار فروش مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی کشور با یک میلیون و 346 هزار تن بود و بازار صادراتی نیز 13 درصد از مقدار فروش تجمیعی را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *