×

منوی سایت

اخبار ویژه

افزایش سرعت اجرای پروژه‌های توسعه فولاد هرمزگان

 شرکت فولاد هرمزگان بر اساس رصد دائمی بازار و نیاز مشتریان، ضمن بررسی فرایندهای تولید، با انجام کار گروهی در واحدهای بهره‌برداری، تکنولوژی و توسعه، فروش و بازاریابی، در حال اجرای پروژه‌های توسعه خود با قوت و سرعت هرجه بیشتر است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان؛ عطاالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های توسعه در بنگاه‌های اقتصادی به تشریح وضعیت و چگونگی روند پیشرفت این پروژه‌ها پرداخته است. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 قبل از اینکه به جزئیات پروژه‌های توسعه شرکت بپردازیم، بفرمایید که اساسا نگاه فولاد هرمزگان به توسعه چگونه است؟

همان‌گونه که می‌دانیم، مقرر است که ظرفیت تولید فولاد کشور در افق سال 1404 به 55 میلیون تن افزایش یابد و بنابر آمارهای اعلام‌شده، این ظرفیت هم‌‌اکنون 47 میلیون تن است. با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان زرخیز هرمزگان وجود دارد، سهم قابل‌توجهی از افزایش ظرفیت این صنعت در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس هدف‌گذاری و جانمایی شده است. اما اینکه چرا افزایش ظرفیت فولاد در کشور هدف‌گذاری شده است در جای خود نکته حائز اهمیتی است. امروزه میزان مصرف سرانه فولاد در کشورها به یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی آن‌ها مبدل شده است. با نگاهی به آمار تولید فولاد کشور چین به‌خوبی درمی‌یابیم که این کشور چگونه با افزایش تولید این فلز، امروز نه‌تنها در کشور خود، بلکه در تمامی جهان به دستاوردهای بسیار درخور توجهی رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.