خیز «وبانک» برای واگذاری «وهنر»

گروه توسعه ملی، آگهی عرضه بلوک 6.33 درصدی وهنر را منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت گروه توسعه هنر ایران؛ بر اساس آگهی منتشر شده برای عرضه سهام شرکت گروه توسعه هنر ایران (وهنر)، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام) در نظر دارد نسبت به واگذاري 6.33 درصد (تعداد62.926.029) از سهام وهنر را بصورت یکجا و نقد از طریق فرابورس ایران عرضه کند.

 قیمت پایه عرضه سهام مذکور، 4.875 ریال بابت هر سهم بوده و زمان عرضه سهام روز سه‌شنبه مورخ 03/05/1402 است. قیمت اعلامی صرفا قیمت پایه برای عرضه بوده و بدیهی است که بالاترین قیمت پیشنهادی، مبنای ثمن معامله بر اساس شرایط اعلامی خواهد بود.

کلیه قوانین و مقررات موضوع مزایده در اطلاعیه عرضه منتشر شده توسط شرکت فرابورس ایران به شماره 5233/الف/02 مورخ 26/04/1402 بارگذاری شده در سایت شرکت فرابورس ایران(www.ifb.ir) و همچنین سایت کدال در نماد وبانک (www.codal.ir) آورده شده و متقاضیان شرکت در مزایده موظف به رعایت تمامی مفاد منتشره در اطلاعیه های مذکور می­باشند.

البته در متن این آگهی ذکر شده که قیمت اعلامی صرفا قیمت پایه برای عرضه بوده و بدیهی است که بالاترین قیمت پیشنهادی، مبنای ثمن معامله بر اساس شرایط اعلامی خواهد بود.

تاریخچه تاسیس شرکت گروه توسعه هنر به سال 1394 باز می­گردد که طرح موضوع تاسیس آن میان جامعه هنرمندان فعال بخش خصوصی و وزیر ارشاد وقت انجام شد و نهایتا در روزهای انتهایی سال 1396 آغاز به کار کرد.

ماموریت این شرکت در حوزه­های توسعه هنر و ایجاد زیرساخت­های لازم، توسعه صنعت طراحی و معماری، توسعه هنر در رسانه­های جدید و بسط و توسعه فعالیت­های تبلیغاتی  است. به همین منظور در راستای تحقق اهداف مذکور، شرکت­های توسعه هنر پیشرو پارسی، گسترش هنر ماندگار آویژه، هورخش آسمان پارسی، باغچه ذهن پارسی و موسسه فرهنگی و هنری پویا نوین ماندگار در ذیل این شرکت تاسیس شدند.

سرمایه وهنر در بدو تاسیس 850 میلیارد ریال بود که پس از یک مرحله افزایش سرمایه به میزان 993.748 میلیون ریال رسید. همچنین سهام این شرکت از سال 1398 وارد بازار سرمایه شد.

وهنر در پایان سال مالی منتهی به 30 آذر 1401، 54 ریال سود به ازای هر سهم توزیع کرد. اطلاعیه عرضه این شرکت در اینجا قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *