رشد حیرت انگیز نتایج وزارت صمت کارنامه ای درخشان برای یک وزیر شفاف

یک وزیر؛ بزرگترین فاکتوری که باید داشته باشد؛ آینده نگری است و شفاف اندیشی.

*پروژه شفاف سازی اوج آینده نگری وزیر صمت*

به گزارش اقتصادملت و به نقل از دکتر مازیار میر مشاور کسب و کار و مدیریت؛ آینده محتملی که لاجرم به وقوع می پیوندد؛ این آینده محتوم کشور ماست؛ تا چه زمان دور تسلسل واهی ادامه خواهد یافت؟ و کی قرار است این آینده غلط و نتایج غلط تر به پایان برسد؟ تا چه زمان دوباره کاری اشتباه و اشتباه دوباره …

تا چه زمان باید رانت خواران و مخصوصا دلالان فساد و قدرت ادامه یاید؟

مشکلات بخش خودرو منحصر به وزارت صمت نیست و مجموعه‌ای از برنامه‌ها، سیاستگذاری ها و قوانین باید اصلاح شوند تا بازار خودرو هم روی آسایش به خود ببیند و سامان یابد.

استیضاح هرگز راهگشا نبوده و نیست و مشکلات مردم را بیشتر هم می‌کند؛ آن هم در این بازه زمانی کوتاه تاپایان دولت سیزدهم.

متاسفانه عمده استیضاح‌ کنندگان دکتر فاطمی‌ امین شاید هرگز بیانات مقام معظم رهبری را نشنیده باشند یا به آن اعتقاد عملی نداشته باشند.

مهمترین تفسیر آخرین سخنان رهبری اشاره مستقیم به همدلی مقامات کشوری و لشگری دارد و استیضاح در این زمان خاص واقعا آب در هاون دشمن کوبیدن است شما چه فکر می کنید؟ و استیضاح امروز فقط ظلم و ستم است به ملت سرافراز ایران.

شفافیت؛ یکی از مهمترین فاکتورها برای از بین بردن علل اصلی نوسانات قیمت خودرو  در آینده است؛ این در حالی است که نتیجه عمل بخش های مختلف و  همکاری های گذشته و مخصوصا وزارتخانه های مختلف و از جمله نوسانات شدید نرخ ارز و حوادث اخیر باعث همه این رخدادها شده است.

در شرایط فعلی تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت که از وزراء بسیار موفق و آینده دار این دولت است؛ اساسا صحیح نیست.

امروز استیضاح و رأی مخالف به ضرر مردم و کمک به رانت خواران صنعت خودرو است و دیگر هیچ.

همه منتقدین وضعیت کنونی بازار خودرو که معضل دیون صنعت بیمه و یا صنعت خودرو و سایر صنایع اساسا یک مشکل خطی و سطحی و تک بعدی نبوده و نیست و مشکلی فرابخشی است و در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور سال ها است که ریشه دوانده است و حل آن مستلزم زمان و منابع مالی زیاد و همچنین کار فراقوه‌ای است.

با توجه به مقابله برخی نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با مصوبه مجلس در زمینه خودرو به شدت معتقدم حذف وزیر کارآزموده و توانمندی مانند دکتر فاطمی امین یک اشتباه بزرگ و کاملا استراتژیک است.

همیشه بزرگترین مشکل من با وزراء و نمایندگان محترم ناآشنا بودن با جو عوام وخواص و جامعه کارفرمایی و کارگری است، اما به جرائت و با قدرت می گویم که دکتر سیدرضا فاطمی امین درد آشنا و متعهد و متخصص است که برای رشد و ترقی کشور از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نخواهد کرد و کارکردن در بخش خصوصی و دولتی از این مرد بزرگ وزیر بهتری ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *