“ايراني سازي” به سبك هلدينگ خليج فارس

در چهارمين نمايشگاه و همايش تخصصي حمايت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، بیش از 200 تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از 20 هزار میلیارد تومان امضاء شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومي شـركت صنـايع پتـروشيمي خليـج فـارس؛ امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان بود.
دبير اجرايي چهارمين نمايشگاه و همايش تخصصي حمايت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي گفت: در اين رويداد سه روزه ، ٢٠ هزار میلیارد تومان سند، برای ایرانی‌سازی صنعت نفت به امضاء رسيد.

مهرداد عظیمی گفت: در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد به ارزش 13 هزار میلیارد ریال‌ با هلدینگ خلیج فارس منعقد شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارم افزود:میزان ریالی و ارزی تعدادی از این تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قراردادها با هلدینگ هنوز محاسبه نشده است.
به گفته وی، در این رویداد سه روزه، همچنین دههای قرارداد فی مابین شرکتهای داخلی، بانکها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی معتبر که حضور داشتند، منعقد شده است.

عظيمي گفت: ارزش تفاهم‌های منعقد شده در نمایشگاه پارسال حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و امسال ارزش تفاهم‌ها و قراردادهای شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
دستاوردهابه گفته وي، در كنار مقولاتي چون استقبال و حضور بي سابقه مديران و و كارشناسان صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي و فعالان بانكي و بازار سرمايه، ايجاد پارك فناوري پرديس، برجسته سازي اهميت شركت هاي دانش بنيان، انعقاد تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، و قراردادها، ایرانی‌سازی دانش ساخت ده‌ها تجهیز پیچیده از کمپرسورهای رفت و برگشتی، پمپ‌های کرایوژنیک، کاتالیست‌ها، از دستاوردهاي نمایشگاه چهارم حمايت از ساخت داخل است.

توجه به صنايع پايين دست و تكميل زنجيره ارزشدبیر اجرایی نمایشگاه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با بیان اینکه امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است،تأکید کرد: بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰۰ پروژه با هلدینگ خلیج فارس همکاری می‌کنند و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، نشانه‌ای دیگر از اهمیت دادن به شرکت‌های داخلي و تحقق شعار راهبردي امسال است.

برگزاري پنل ها و نشست هاي تخصصي پرمحتواعظیمی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، 38 پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنايع پايين دستي برگزار ‌شد تا از ظرفیت نخبگانی کشور برای هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.وی با قدردانی از تمام مجموعه ها و نهادهایی که گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی یاری کردند،گفت: انشاالله برگزاری چنین رويدادهايي، باعث تقويت خودباوري و امید و نشاط بيشتر در جامعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *