سنگ آهن گهرزمین پیشرو در بومی سازی

معصومه صالحی

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور جمعی از شرکت های صنعتی و معدنی و فعالان و دست اندرکاران این حوزه 20 تا 22 دی ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ شرکت سنگ آهن گهرزمین، بزرگترین معدن سنگ آهن روباز خاورمیانه در این نمایشگاه حضوری پررنگ و درخشان داشت و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش؛ شرکت گهرزمین همچون سایر متولیان این حوزه با اتخاذ تدابیر مناسب و ارائه ایده ها در مسیر بومی سازی و توسعه این مهم اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

در همین راستا این مجموعه معدنی در این مسیر برای اولین بار بومی سازی بخش مهمی از قطعات و مجموعه های استراتژیک صنایع معدنی را در دستور کار خود قرار داد و با استفاده از مهندسان و متخصصان جوان، کارآزموده و حرفه ای در کنار پیشکسوتان صاحب تجربه این مجموعه توانست بسیاری از قطعات و تجهیزات موردنیاز این شرکت را به صورت بومی سازی و ساخت داخل تولید کند.

این اقدام شرکت گهرزمین در راستای بومی سازی ساخت قطعات و تجهیزات علاوه بر خودکفایی و قطع وابستگی به شرکت های خارجی و توسعه توان طراحی؛ باعث جلوگیری از خروج ارز و از همه مهمتر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم تعداد زیادی از نیروهای بومی منطقه شده است که می توان از آن به عنوان دستاوردهای درخشان این مجموعه معدنی نام برد.

به عبارتی دیگر تولید محصولات بومی سازی شده با کیفیت و با اتکاء بر دانش متخصصان کشور علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر و افزایش اشتغال؛ منجر به از بین رفتن وابستگی خطوط تولید به محصولات خارجی خواهد شد.

دستاورد دیگر گهرزمین در حوزه بومی سازی و ساخت داخل؛ اقدامات این شرکت در زمینه طراحی و ساخت داخل قطعات، تجهیزات و ماشین آلات فناورانه موردنیاز خطوط تولید صنایع معدنی کشور است که توانسته این شرکت را در مسیر بومی سازی و ساخت داخل پیشرو و توسعه محور محسوب کند.

این در حالی است که فعالیت های دانش بنیان شرکت سنگ آهن گهرزمین به کمک سایر فعالان این حوزه توانسته دستاوردهای خوبی جهت راهبرد اقتصادی – مقاومتی کشور به ارمغال آورد؛ چراکه در شرایط کنونی تحریم ها، بومی سازی محصولات صنعتی می تواند خطوط تولیدی کشور را دگرگون کرده و روند تولید را سرعت بیشتری بخشد.

در همین راستا نیز مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین اخیرا از سه دستاورد بزرگ و راهبردی بومی ‌سازی این شرکت بازدید کرد. این دستاوردها که برای اولین بار در کشور و با تلاش و دانش گسترده متخصصان و پیمانکاران توانمند داخلی شرکت گهرزمین طراحی و ساخته شده اند؛ می تواند نقطه عطف و نشاندهنده توسعه بومی سازی در این مجموعه معدنی باشد و این نکته را یادآور کند که مدیران و متخصصان این مجموعه توجه به بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات، ماشین آلات و قطعات را در دستور کار خود قرار داده اند و عزم خود را جزم کرده اند تا توسعه بومی سازی را در تمامی کارخانه ها و واحدهای تولیدی این مجموعه محقق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *