انجام اولین عمل جراحی “فلپ” در بیمارستان تأمین اجتماعی شهید چمران ساوه

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه گفت: برای اولین بار در این بیمارستان با انجام عمل جراحی “فلپ” چسبندگی پوست یک بیمار آزاد و بافت تشکیل شده جابجا شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ دکتر اسماعیل طالبیان اظهار کرد: پسر بچه هشت ساله‌ای که از سن چهار سالگی دچار سوختگی ناشی از بی‌احتیاطی استفاده از فندک که منجر به آتش گرفتن پیراهن او در برخی نواحی شکم به ویژه چسبندگی زیر بغل شده و کارکرد دست و شانه اش مختل شده بود، جهت درمان به بیمارستان شهید چمران مراجعه کرد.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته که این بیمار با مشکل چسبندگی متاثر از سوختگی در پوست و بافت‌های زیر بغل مواجه بود به دلیل هزینه بالای درمان در مراکز درمانی خارج شهرستان و عدم برخورداری شهرستان از وجود جراح پلاستیک، ترمیمی و سوختگی برای عمل جراحی، فرآیند جراحی و درمان زمان‌بر شده بود.

وی اظهار کرد: با انجام عمل جراحی “فلپ” (آزادسازی پوست، جابجایی بافت و چسبندگی پوست) در بیمارستان شهید چمران ساوه، بیمار به گونه‌ای مورد عمل جراحی قرار گرفت که چسبندگی پوست آزاد و بافت تشکیل شده جابجا شد.

دکتر طالبیان با اشاره به اینکه ساوه در گذشته از پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی محروم بود، اظهار کرد: این عمل جراحی برای اولین بار در شهرستان ساوه و در بیمارستان شهید چمران صورت گرفت و پس از عمل جراحی موفقیت آمیز حدودا دو ساعته، بیمار با رضایت کامل و با برطرف شدن اختلال در کارکرد دست راست از بخش جراحی بیمارستان ترخیص و پس از طی دوره نقاهت ۱۰ روزه و کشیدن بخیه‌ها تا حدود زیادی به حالت طبیعی قبل از سوختگی بر می‌گردد.

وی با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت کلینیک زیبایی از ابتدای سال جاری در این مرکز درمان افزود: با فعالیت این کلینیک زمینه عمل جراحی برای هرگونه بیماری تومور پوستی، سرطان پوست، ترومایی ناشی از سوانح ترافیکی و حوادث، عوارض سوختگی، زخم بستر و …  فراهم شده و نیازی به مراجعه بیماران به شهرهای دیگر که هزینه بالایی برای جراحی در پی دارد، نیست.

این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی با بیان اینکه جراحی عوارض سوختگی و چسبندگی اندامی معمولا در یک مرکز درمانی مجهز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه در این بیمارستان ظرفیت جراحی این بیماران فراهم شده است و می‌توان بافت از بین رفته متاثر از این عوارض را ترمیم کرد. همچنین اعمال جراحی زیبایی به بهترین کیفیت و هزینه بسیار کمتر از مراکز خصوصی در این بیمارستان عمومی غیردولتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام تمامی اعمال ترمیمی و زیبایی در کلینیک زیبایی بیمارستان شهید چمران ساوه، اظهار کرد: شهرستان ساوه به دلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور همواره با حوادث متعدد ناشی از کار در جامعه کارگری مواجه است و این بستر در بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران که متعلق به کارگران است فراهم شده است که اعمال جراحی ترمیمی ناشی از حوادث ترومایی ناشی از کار، انجام شود.

دکتر طالبیان افزود: در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر میکروسکوپ پیوند که هزینه‌ ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد می‌توان بسیاری از  اعمال جراحی ترمیمی و زیبایی متاثر از هر گونه حادثه ترومایی را در این بیمارستان انجام داد که به نظر می‌رسد نقش خیرین حوزه سلامت برای مشارکت در تامین هزینه تجهیزاتی در این میان تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: آمار بالای دیابت و برخی بیماری‌های دیگر موجب بستری شدن بیماران در منزل و مواجه شدن با پدیده زخم بستر شده است که ظرفیت لازم برای درمان زخم بستر نیز در بیمارستان شهید چمران ساوه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *