برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو در نیمه دوم سال

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان های فنی – حرفه ای کشور گفت : این اقدام در چارچوب مسئولیت اجتماعی به توسعه آموزشی کشور کمک می کند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از ايدرونيوز، محسن صالحی نیا با بیان اینکه این امر خود زمینه ساز تقویت زنجیره منابع انسانی صنعت خودرو و مهارت افزایی متخصصان آینده می شود ، ابزار امیدواری کرد این نوع اقدامات در حوزه آموزش استمرار یابد .

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره افزایش تولید گروه صنعتی ایران خودرو در شش ماه گذشته گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش بیشتر تولید در شش ماه دوم سال باشیم .

وی افزود : در طی یک تا ۲ هفته اخیر بحث‌هایی در خصوص سیاست های افزایش و نحوه تولید خودرو مطرح شده که در حال جمع بندی هستیم.

صالحی نیا همچنین تصریح کرد: حفظ حقوق مصرف کنندگان و نیز زنجیره تولید خودرو مد نظر است و برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم و با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: تعاملاتی را با شورای رقابت داریم. تجاری شدن خودرو‌ها و عرضه آن‌ها نکاتی است که باید مد نظر باشد و به نحو مطلوب به آن دست پیدا کرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام صورت گرفته گفت: تمایز جوامع امروز را باید در کیفیت نیروی انسانی جست و‌جو کرد. برخورداری از شایستگی حرفه‌ای و انسانی بسیار مهم است که به سطح کیفیت آموزش‌ها باز می گردد.

علیرضا کمره ای افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد این هدایا را دریافت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:تا کنون حدود ۷۵ هزار نفر از دانش آموزان در بحث صنعت خودرو آموزش دیده اند و هزار و ۲۷۳ هنرستان داریم که در حوزه خودرویی فعال اند.

مدیر عامل ایران خودرو نیز در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان‌های کم برخوردار کشور گفت: نخستین محموله شامل ۱۵۰ دست از موتور های مختلف تولید ایران خودرو ، گیربکس، دیفرانسیل و مجموعه فرمان است .

فرشاد مقیمی این اقدام را در راستای حوزه مسئولیت اجتماعی توصیف و تصریح کرد ارسال این اقلام به هنرستان ها با هدف عدالت در توزیع اقلام کمک آموزشی ، ارتقای دو سویه دانش و رشد صنعت خودرو، تدوین و گسترش دانش فنی تولید، و ارتقا خدمات پس از فروش است.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین در باره آمار تولید این گروه گفت : از ابتدای سال ، ایران خودرو در تولید خودرو‌های سواری ۵۴ درصد و تولید خودرو‌های سنگین ۴۲ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *