اخبار ویژه |
صنعت-معدن-تجارت

کد خبر: 285284

تاریخ: 1404/02/27

نویسنده: خبرنگار

کپی نشانی خبر
صنعت-معدن-تجارت

کد خبر: 285284

تاریخ: 1404/02/27

نویسنده: خبرنگار

کپی نشانی خبر

روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی؛ ضرورت بازتعریف ماموریت‌ها

IMG_20250517_195259_152

به گزارش اقتصاد ملت؛ کارشناس حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی، مستلزم بازنگری در ساختارهای روابط عمومی، ارتقای مهارت‌های فناورانه متخصصان این حوزه و درک صحیح از هم‌افزایی انسان و ماشین است؛ چراکه هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت، اخلاق‌مداری و قضاوت انسانی نمی‌شود بلکه آن‌ها را تقویت می‌کند.

هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، سعید خادمی‌پور طی یادداشتی نوشت: روابط عمومی به عنوان بازوی راهبردی ارتباطی در هر سازمان، همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به افکار عمومی، مدیریت تصویر سازمانی و ارتباط دوسویه با ذی‌نفعان داشته است اما با ورود فناوری‌های نوین به‌ ویژه هوش مصنوعی، ماموریت‌ها و روش‌های این حوزه دستخوش تحولات بنیادین شده است.

در جهان امروز، دیگر صرفا تولید و انتشار محتوا کفایت نمی‌کند. روابط عمومی‌ها باید داده‌محور باشند؛ رفتار مخاطب را تحلیل کنند و مبتنی بر شواهد تصمیم بگیرند.

اینجاست که هوش مصنوعی به عنوان ابزاری توانمند، به یاری روابط عمومی‌ها می‌آید؛ از تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی و شناسایی روندهای ارتباطی تا تولید محتوای هوشمند و شخصی‌سازی پیام‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند قدرت تصمیم‌سازی و واکنش سریع روابط عمومی را به‌ طور چشمگیری ارتقا دهد.

هوش مصنوعی همچنین در حوزه‌هایی مانند پایش هوشمندانه، تشخیص بحران‌های بالقوه و حتی اتوماسیون پاسخ‌گویی به رسانه‌ها و مخاطبان، به‌ عنوان یک دستیار استراتژیک ایفای نقش می‌کند. به این ترتیب، روابط عمومی از یک واحد صرفا اجرایی، به یک بخش داده‌محور، تحلیلگر و سیاست‌گذار در سازمان ارتقا می‌یابد.

با این حال، بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی، مستلزم بازنگری در ساختارهای روابط عمومی، ارتقای مهارت‌های فناورانه متخصصان این حوزه و درک صحیح از هم‌افزایی انسان و ماشین است؛ چراکه هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت، اخلاق‌مداری و قضاوت انسانی نمی‌شود بلکه آن‌ها را تقویت می‌کند.

هفته ارتباطات، فرصتی ارزشمند است تا از یک سو از تلاش‌های فعالان حوزه روابط عمومی قدردانی شده و از سوی دیگر، نگاه مدیران ارشد سازمان‌ها به جایگاه این بخش، هم‌راستا با تحولات فناورانه و نیازهای عصر دیجیتال بازتعریف شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ

حضور فعال صبانور در کنفرانس دو‌ روزه بین‌المللی «استیل‌مکس» عمان

این شرکت با هدف معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زنجیره ارزش فولاد جمهوری اسلامی ایران، در نخستین کنفرانس بین‌المللی فولاد «استیل‌مکس» که طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه در شهر مسقط کشور عمان برگزار شد، حضوری فعال و اثرگذار داشت.

ارز چند نرخی و تشدید صادرات غیررسمی ورق های فولادی، دامپینگ منطقه‌ای و تهدید منافع ملی

اختلاف زیاد قیمتی ورق گرم در بورس کالا و بازار آزاد همزمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، به‌طور اجتناب‌ناپذیر منجر به افزایش صادرات غیررسمی ورق گرم فولاد مبارکه به بازار کشورهای همسایه خواهد شد؛ پدیده‌ای که آثار آن مستقیماً زنجیره تولید داخل، بازار سرمایه و منافع ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.