اخبار ویژه |
صنعت-معدن-تجارت

کد خبر: 271642

تاریخ: 1403/10/22

نویسنده: sa_user_03

کپی نشانی خبر
صنعت-معدن-تجارت

کد خبر: 271642

تاریخ: 1403/10/22

نویسنده: sa_user_03

کپی نشانی خبر

واحد بومی‌سازی فولاد مبارکه در راستای خرید از داخل حرکت می‌کند

photo16317487027(1)

به گزارش اقتصادملت؛ مهدی شهیدی مدیر بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حاشیه ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، در گفتگو با اقتصاد ملت عنوان کرد: بومی‌سازی در فولاد مبارکه جزو نخستین رسالت‌های این شرکت بوده است. برخلاف سایر بخش‌ها که به‌صورت پروژه‌ای به بومی‌سازی نگاه می‌کنند، شرکت فولاد مبارکه یک واحدی به نام بومی‌سازی در خود ایجاد کرده است که این واحد سر راه درخواست‌های خرید این شرکت قرار دارد و هر یک از این درخواست‌ها به کارشناس تخصصی آن ارجاع می‌گردد و متناسب با آن دانش و مباحث فنی و شناختی که از ظرفیت‌های بازار در داخل کشور دارد، این درخواست‌ها را به سمت بومی‌سازی هدایت می‌کنند.

شهیدی در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه این کار تیمی که تمامی ارکان فولاد مبارکه با آن درگیر هستند، این شده که هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد نیازهای فولاد مبارکه را در داخل کشور تامین می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش اقتصادملت که تا چه اندازه به بومی‌سازی در فرآیندها و فناوری ورود پیدا کرده‌اید، گفت: باید یک مسیر برگشت‌ناپذیر در فرآیند بومی‌سازی ایجاد کنیم و قطعات و تجهیزاتی که هم‌اکنون در داخل کشور تامین می‌کنیم را به سمتی پیش ببریم که شرکت‌هایی که با ما همکاری می‌کنند را در زمینه آن محصول برند کنیم. اگر شرکتی برند یک محصول شود از لحاظ کیفیت، قیمت و نوآوری قدرت رقابت‌پذیری پیدا می‌کند.

مدیر بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه تاکید کرد: ما قصد داریم نیازهای استراتژیک فولاد مبارکه را به سمت ایجاد برندهایی که‌ متناظر برندهای خارجی باشند به پیش ببریم.

شهیدی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای در زمینه تبادل با سایر شرکت‌ها دارید، عنوان کرد: ما جلساتی در زمینه اشتراک دانش و انتقال تجربه‌ها با اکثر کارخانه‌های فولادسازی و همچنین سایر صنایع کشور داشتیم که مهم‌ترین محل تبادل اطلاعات آنها همین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد است که تمامی شرکت‌های فولادی و معدنی در آن حضور دارند که در خلال نمایشگاه کارشناسان تخصصی در غرفه حضور دارند تا بحث اشتراک دانش و انتقال تجربیات با شرکت‌های فولادسازی را انجام بدهند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه امسال دستاوردی برای شما داشت، اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای غنی شدن بانک اطلاعاتی تامین‌کنندگان و اطلاع از توان‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان به ما کمک کرده است.

معمومه صالحی

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ

حضور صبانور در نخستین کنفرانس بین‌المللی فولاد «استیل‌مکس» در عمان

این شرکت با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش صنعت فولاد جمهوری اسلامی ایران، در نخستین کنفرانس بین‌المللی فولاد «استیل‌مکس» که در روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه در شهر مسقط کشور عمان در حال برگزاری است، حضور فعال دارد.

رشد ۴۱ درصدی حجم صادرات زنجیره فولاد در هشت ماهه امسال/ کاهش سهم تولیدکنندگان از صادرات به ۴۰ درصد/ جزئیات تحلیلی حجم و ارزش صادرات محصولات زنجیره فولاد

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات ۸ ماهه سال ۱۴۰۴ زنجیره فولاد کشور را منتشر کرد که بر این اساس حجم صادرات آهن و فولاد کشور، ۳۱ درصد و مجموع حجم صادرات کل زنجیره فولاد ۴۱ درصد افزایش داشته است.

بازدید و برگزاری جلسه کارگروه توسعه هواشناسی استان خراسان شمالی در شرکت آلومینای ایران

در راستای توسعه همکاری‌های بین‌بخشی و بررسی ظرفیت‌های صنعتی استان، اعضای کارگروه توسعه هواشناسی استان خراسان شمالی با حضور در شرکت آلومینای ایران، از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرده و نشستی تخصصی با مدیران شرکت برگزار کردند.