«سیمانیا» اولین صندوق سیمانی در فرابورس ایران

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع داریا، به‌عنوان اولین صندوق بخشی صنعت سیمان در فرابورس ایران و سیزدهمین صندوق بخشی فعال در فرابورس، امروز با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، محمدحسن شمسی، مدیرعامل شرکت سبدگردان آرکا در آیین اهدای لوح صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع داریا با اشاره به اینکه شرکت سبدگردان آرکا به‌عنوان مؤسس و مدیر این صندوق از سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: صندوق داریا با نماد «سیمانیا» چهارمین صندوق این شرکت است. در حال حاضر یک صندوق سهامی، یک صندوق درآمد ثابت و یک صندوق بازار گردانی در این مجموعه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق «سیمانیا» به‌عنوان چهارمین صندوق این شرکت از نوع بخشی و در حوزه صنعت سیمان فعال خواهد بود، عنوان کرد: این صندوق با توجه به پتانسیل‌های صنعت سیمان راه‌اندازی شده است.

به گفته شمسی صنعت سیمان یکی از صنایع پر پتانسیل کشور است و از لحاظ ظرفیت ایران سومین کشور تولیدکننده سیمان در دنیا است که به دلیل مشکلاتی کارخانه‌ها کمتر از ظرفیت تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آرکا در ادامه افزود: این صنعت یکی از صنایع تقریبا کوچک بازار سرمایه به شمار می‌رود که مشتری‌های مخصوص به خودش را دارد و همیشه بازدهی معقولی را برای سهام‌دارانش به همراه داشته است.

وی یکی از نقاط قوت «سیمانیا» را بازارگردانی آن توسط صندوق بازار گردانی شرکت سبدگردان آرکا دانست و افزود: نقدشوندگی این صندوق تضمین شده است. سرمایه‌گذاران این اطمینان را داشته باشند که به قیمت ابطال واحدها، بازارگردان صندوق داریا همیشه خریدار این واحدها است و همه تلاش این مجموعه برای بازدهی خوب این صندوق انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آرکا درخصوص معاملات ثانویه این صندوق نیز این‌گونه توضیح داد: با اتمام پذیره‌نویسی در روز جاری و با توجه به ارسال کامل مدارک به سازمان بورس، تلاش می‌شود در اولین فرصت مجوز فعالیت صندوق اخذ شود. پیش‌بینی می‌شود ظرف یک الی دو هفته آینده معاملات ثانویه صندوق آغاز شود.

بر اساس این گزارش، تعداد 198 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق بخشی صنایع داریا با ارزش مبنای هر واحد 10 هزار ریال به مدت 3 روز کاری، مورد پذیره‌نویسی قرار گرفت و امروز با موفقیت به پایان رسید.

از ارکان این صندوق نیز می‌توان به شرکت سبدگردان آرکا به‌عنوان مدیر و کارگزاری توسعه اندیشه دانا در نقش کارگزار پذیره‌نویس اشاره کرد. همچنین بازارگردان «سیمانیا» صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی برناست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *