داخلی سازی کاتالیست نقره در پتروشیمی مارون

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی مارون؛ مهندس مفیدی مدیر زنجیره تامین شرکت پتروشیمی مارون در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: با افتخار می توانیم بگوییم در شرکت پتروشیمی مارون و برای اولین بار قرارداد ساخت کاتالیست نقره را با یک شرکت دانش بنیان داخلی امضا کرده ایم و پس از فراهم شدن شرایط کار ساخت آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاتالیست نقره یکی از گران قمیت ترین و استراتژیک ترین کتالیست ها در صنعت پتروشیمی کشور به شمار می آید ادامه داد: نقره قابل استفاده از این کاتالیست ها از استهسال نقره کاتالیست های مستعملی که سالهای قبل از شرکت های خارجی خریداری کرده بودیم .به این ترتیب دیگر بابت نقره برای کاتالیست های جدید پولی پرداخت نمی شود و شرکت های دانش بنیان از همین نقره برای ساخت کاتالیست های جدید استفاده می کنند.

مفیدی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در این پروژه زمان رفت و بازگشت کاتالیست ها به داخل منطقه ویژه است. متاسفانه طبق مقررات هر قطعه و وسیله ای که قرار است ازمنطقه ویژه خارج شود باید زیر یک سال دوباره به منطقه بازگردد اما زمان تقریبی برای تامین کاتالیست های نقره توسط شرکت های دانش بنیان طرف قرار داد ۲۴ ماه است. در این رابطه درحال تلاش هستیم تا بتوانیم بازنگری در قانون داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *