تحقق ۸۰٪ وعده ها در سفر های استانی

مشاور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق۸۰ ٪ از وعده هایی که داده شده در تمامی سفرهای استانی انجام می گیرد.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ احمد مقیمی مشاور امور فرهنگی و اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام ماه ربیع  و خداقوت به مهمان نوازی ایلامیان در کنگره بزرگ اربعین گفت: در دور دوم از سفرهای استانی و به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت استان ایلام  ۲۸ مین استان در مسیر سفر های استانی قرار گرفت.

وی بیان داشت: قرارگاه عدالت فرهنگی با ریاست وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و با هدف توزیع عدالتی امکانات و ظرفیت ها در حوزه هنر و فرهنگ در دولت سیزدهم برقرار و با نگاه ویژه دولت چهاردهم همچنان فعال است .

مقیمی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز و چشم گیر طرح شهید آوینی در سراسر کشور گفت: در قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ۱۴ طرح پیش بینی شامل (طرح قلم، طرح خبرنگاری ، طرح فراخوان فیلم کوتاه ،طرح ثامن؛طرح انجمن آثار فاخر و….)با هدف کمک و رفع مشکلات هنرمندان قابل اجرا می باشد.

وی بیان داشت: بهترین راه ممکن برای محرومیت زدایی هنری در تمام نقاط کشور حضور و دیداربا هنرمندان در تمام استانهاست .

وی با اشاره به حمایت جدی صندوق هنر از قرارگاه عدالت فرهنگی گفت: تلاش در تغییر نوع نگاه به هنر از وضعیت موجود و حمایت ها به نفع مناطق محروم از اولویت های کاری ودر دست اقدام است.

مشاور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحقق۸۰ ٪ از وعده هایی که داده شده در تمامی سفرهای استانی گفت:  برای اولین بار ۱۰۰۰ اثر هنری قاب محور در سراسر کشور توسط شرکتهای طرف  قرارداد با وزارت فرهنگ و ارشاد از هنرمندان خریداری شده است.

عضویت ۱۰۱۸ نفر از هنرمندان ایلامی در صندوق هنر
علی هلشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیر در حاشیه این دیدار گفت: استان ایلام به لحاظ منابع
خدادای جز موثرترین استانها محسوب می شود و انتظار می رود درصدی از این ظرفیت به حوزه فرهنگ و هنر در استان اختصاص داده شود

هلشی با اشاره به عضویت ۱۰۱۸ نفراز مجموعه هنرمندان استان،  در  صندوق هنر ؛۶۲۳ نفربیمه شده ،۲۶ نفر مستمری بگیر ،۱۸۴ نفر بیمه تکمیلی اصلی و ۱۲۱ نفر بیمه تحت تکفل گفت: تسهیلات اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان به منظور(فرزند آوری ، اشتغال ،ازدواج) سهم استان ایلام بوده که نیازمند نگاه ویژه وزارت و افزایش این اعتبار است.

هلشی در ادامه گفت:استان ایلام،  دارای ۸۵ موسسه چند منظوره ،که در غالب فعالیت های فرهنگی و هنری فعال هستند؛ ۲۸موسسه تک منظوره و ۶۹ کانون آگهی و۲۷ انجمن ادبی  می باشد.

لازم به ذکراست: سفر به شهرستانهای و ایوان و ملکشاهی ، دیدار با خانواده برخی هنرمندان از دیگر  برنامه های یک روزه سفر مشاور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *