افزایش ظرفیت برداشت ذغال سنگ سیاه از معدن گلندرود

ظرفیت برداشت ذغال سنگ سیاه از معدن گلندرود شهرستان نور افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ با حضور مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و برخی مسئولان حوزه صنعت و معدن استان و کشور، تونل شماره ۱۰ مجتمع ذغالسنگ منطقه گلندرود شهرستان نور گشایش یافت.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن اشاره به رعایت ملاحطات زیست میطی در حفر این تونل گفت: با برون سپاری و واگذاری به بخش خصوصی واستفاده از روش‌های نوین و مکانیزه سعی نموده تا با رعایت الزامات زیست محیطی بتوانیم معدن سبز و عاری از هر گونه صدمه به منابع طبیعی به اهداف خود برسیم.

کریم نژاد افزود: با این اقدام حدود یک میلیون تن ذخیره ذغال سنگ آماده بهره برداری و استخراج خواهد شد و می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز کشور در این بخش را تامین نماید.

آهنگری مدیر عامل شرکت سوپر تجلی ایرانیان که مجری و راهبری این پروژه را بر عهده دارد نیز در گفتگو با خبرنگار ما ازصرف هزینه بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال جهت بهره برداری این تونل خبر داد و تصریح کرد: با تلاش همکاران و با استفاده از روش‌های مکانیزه و نیمه مکانیزه ظرف ۲ سال آینده این تونل به بهره برداری خواهد رسید و طبق پیش بینی‌ها در سه سال اول حدود ۲۵۰ هزار تن ذغالسنگ از این معدن استخراج خواهد شد.

لازم به ذکر است کل مساحت پروانه بهره برداری حدود ۱۸.۵ کیلومتر مربع و میزان پیشروی گالری ها‌ی تونل ۸۰۰ متر می‌باشد.

منطقه گلند رود در مسیر جاده رویان – آب پری به بلده و در منطقه میان بند شهرستان نور واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *