سهم ۸۰ درصدی ترافیک امانات پستی گلستان از خرید اینترنتی

مدیر کل پست استان گلستان گفت: حدود ۸۰ درصد سهم مرسولات ثبتی استان اعم از بسته، امانت و جوف شامل مرسولات خرید اینترنتی می‌شود.

 به گزارش اقتصادملت به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ حسن ایزدپناه با اشاره به اینکه گلستان رتبه پنجم مرسولات خرید اینترنتی را در کشور داراست، افزود: در هفت سال اخیر با تدابیری که در زمینه کمک به رونق کسب و کار‌های مجازی اتخاذ شده، این گروه از مرسولات در استان با رشد دو برابری مواجه بوده است. 

وی این تدابیر را شامل شناسایی ظرفیت‌های موجود، مشاغل و کسب و کار‌ها و همچنین موقعیت و ترکیب جمعیتی استان عنوان کرد و افزود: حدود ۴۸ درصد جمعیت گلستان، ساکن مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته هستند که طی سال‌های اخیر به کمک بازار الکترونیک پست، شاهد رونق کسب و کارشان در عرضه و فروش محصولات بومی و محلی بوده‌ایم.

ایزدپناه ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن و سطح بندی مشاغل شهری و روستایی استان که ظرفیت تجارت الکترونیک را داشتند گام بعدی این حرکت بود که با ارایه یک سلسه آموزش، مشاوره و خدمات فناورانه به آنها، رونق این کسب و کار‌ها در فضای مجازی را به همراه داشت.

مدیر کل پست گلستان با اشاره به اینکه ارایه خدمات ویژه به سازمان‌های دولتی و مشتریان کلان، از دیگر اقدامات موثر در زمینه رونق تجارت الکترونیک استان است، افزود: برای دریافت مرسولات این مشتریان معمولا ماموران پست در قالب باجه سیار به آدرس آنها مراجعه کرده و مرسولات را جمع آوری می‌کنند. بخشی از این مرسولات نیز در باجه‌های اختصاصی دفاتردریافت می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار الکترونیک پست استان، گفت: در مسیر هوشمندسازی و جذب حداکثری فروشگاه‌های مجازی و مشاغل خرد و خانگی که در پیش گرفته‌ایم، مصمم به توسعه بازار انواع محصولات استان اعم از تولیدات خوراکی، پوشاک، صنایع دستی و… هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *