نقش کلیدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پیشگیری از سوانح طبیعی

سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور نقش کلیدی و پررنگی در پیشگیری از سوانح طبیعی وغیرطبیعی کشور داشته و نهادهای مربوطه در بحران‌های طبیعی، همچون سیل، زلزله، آتشفشان، فرونشست و هر آنچه مربوط به زمین است باید ازعلم و ظرفیت حاصل از تلاش دانشمندان این سازمان، بهره‌مند شوند.

 به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور؛ محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از این سازمان که به همراه وزیرکشور و هیات همراه صورت گرفت، در مصاحبه‌ای اختصاصی با بیان این مطلب گفت: سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور یک سازمان تخصصی و ارزشمند است که می‌تواند اطلاعات ذی‌قیمتی برای مقابله و پیشگیری از سوانح طبیعی و غیرطبیعی را در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

نامی خاطرنشان کرد: همچنین این سازمان علمی می تواند برای یافتن تمهیداتی در جهت  جلوگیری از تغییراقلیم، بیابان زایی، بحران کمبود آب به‌ویژه آب شیرین، به کشور کمک شایانی کرده و ما را در مسائل راهبردی راهنمایی کند.

صبح روز بیستم مردادماه محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران به همراه احمد وحیدی، وزیر کشور و هیأت همراه از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بازدید کردند و نشستی صمیمی با مسئولان و کارشناسان این سازمان با موضوع مخاطرات زمین‌شناسی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *