پلی‌پروپیلن؛ پرفروش‌ترین محصول «شاراک» در بازار داخل

معصومه صالحی

شرکت پتروشیمی شازند در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در تیر ماه سال 1403 از خود بر جای گذاشت؛ از فروش محصولات خود به درآمد عملیاتی 2هزار و 540میلیارد تومانی دست یافت. از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفند ماه 1403) تا پایان تیر ماه نیز مجموع درآمد عملیاتی «شاراک» به 11همت رسید.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ این شرکت پتروشیمی در تیر ماه سالجاری از فروش محصولات در بازارهای داخلی و صادراتی کسب درآمد کرد. بر همین اساس میزان سرمایه اعلام‌ شده از سوی این پتروشیمی 806میلیارد تومان بود. گفتنی است «شاراک» در تیر ماه سالجاری به میانگین درآمدی 2هزار و 782میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

همانطور که گفته شد «شاراک» در چهارمین ماه از سال مالی خود میزان درآمدی که شناسایی کرد؛ شامل 2بازار داخل کشور و خارج از کشور بود. در این بین بیشترین میزان درآمد حاصل‌ شده از فروش محصولات مربوط به بازار داخلی با 2هزار و 34میلیارد تومان بود و از بازار صادراتی نیز به درآمد عملیاتی 506میلیارد تومانی رسید.

بر اساس این گزارش پتروشیمی شازند در این دوره مالی میزان درآمدی که از فروش محصولات کسب کرد؛ در مقایسه با عملکرد خود در دوره مشابه سال گذشته رشد 11درصدی را به همراه داشت. میزان درآمد تجمیعی که «شاراک» طی 4 ماه ابتدایی سالجاری کسب کرد نیز با رشد 28درصدی روبه‌رو بود.

همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ این پتروشیمی در 4ماه گذشته از روند درآمدزایی خود در سال گذشته پیشی گرفته است.

بیشترین میزان درآمدی که «شاراک» از فروش محصولات تولیدی به دست آورد؛ مربوط به پلی‌پروپیلن با 408میلیارد تومان بود. نرخ فروش این محصول 51میلیون تومان در ازاء هر تن شناسایی شد. در بازار خارج از کشور نیز هيدروکربو  80 A با درآمدزایی 341میلیارد تومانی بیشترین درآمدزایی را در اختیار داشت.

گفتنی است مقدار محصولی که پتروشیمی «شاراک» در تیر ماه به فروش رساند؛ برابر با 64هزار و 221تن بود. در همین خصوص بیشترین مقدار فروش با 48هزار و 81تن مربوط به بازار داخل کشور بود. در این بین پرفرو‌ش‌ترین محصول «شاراک» در بازار صادراتی شناسایی شد. هيدروکربور 80 A با 12هزار و 325تن این عنوان را در اختیار خود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *