ادغام دو ضلع مالی و فنی؛ انگیزه‌ ایجاد «تهران 2»

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دوم دانشگاه تهران به‌عنوان هفدهمین صندوق جسورانه فرابورس از امروز 16 مردادماه در فرابورس آغاز شد و تا 13 روز کاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران؛ در آیین اهدای لوح صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دوم دانشگاه تهران، مهدی همتی مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران با اشاره به موفقیت صندوق یکم جسورانه دانشگاه تهران گفت: پس از سرمایه‌گذاری‌های موفق صندوق جسورانه یکم، این تقاضا از دانشگاه تهران و مجموعه نهادهای داخل دانشگاه ایجاد شد که با نهادسازی مجدد، صندوق جسورانه دوم راه‌اندازی شود.

صیانت «تهران 2» از سرمایه‌ها

به گفته وی دانشگاه تهران ظرفیت بالایی در حوزه فنی، مالی و اقتصادی دارد که ادغام دو ضلع مالی و فنی انگیزه‌ای برای ایجاد صندوق جسورانه دوم شد.یین

همتی با اشاره به آغاز پذیره‌نویسی صندوق «تهران 2» از امروز گفت: با اتمام دوره پذیره‌نویسی، در اسرع وقت فعالیت صندوق آغاز خواهد شد. سرمایه صندوق 100 میلیارد تومان است که 80 درصد در پذیره‌نویسی طی 5 مرحله 20 درصدی تأدیه می‌شود.

وی با تأکید بر تجربه موفق 100 درصدی صندوق جسورانه یکم دانشگاه تهران به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد که در اداره صندوق، شناسایی پروژه‌ها و خروج موفق اشراف و تخصص کافی وجود دارد و از سرمایه‌ها به‌خوبی صیانت می‌شود.

به گفته وی صندوق جسورانه دوم دانشگاه تهران به لحاظ مالی و سرمایه‌گذاری نیز انتفاع خوبی برای سرمایه‌گذاران حاصل خواهد کرد.

رویکرد «تهران 2» در حوزه فین تک

در ادامه این مراسم محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران رویکرد صندوق جسورانه دوم دانشگاه تهران را سرمایه‌گذاری در حوزه فین تک اعلام کرد و گفت: در این صندوق از کل ظرفیت‌های دانشگاه تهران، نخبگان و شبکه فناوری دانشگاه تهران استفاده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بر مبنای تجربه راه‌اندازی و مدیریت موفق صندوق جسورانه یکم دانشگاه تهران، صندوق دوم شکل گرفت، ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به‌عنوان یک نهاد تخصصی حوزه فناوری کشور در بحث‌های نهادسازی مشارکت دارد.

همتی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته بالغ‌بر 1200 میلیارد تومان خدمات تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری صندوق دانشگاه تهران بوده است.

جزییاتی از هفدهمین صندوق جسورانه فرابورس

این گزارش حاکی است صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دوم دانشگاه تهران با نماد «تهران 2» تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس مقررات، اساسنامه و امید نامه خود فعالیت خواهد کرد.

حوزه فعالیت صندوق تهران 2 جمع‌آوری منابع مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق مالکیت اشخاص حقوقی با موضوع فعالیت در پروژه‌های فکری و نوآورانه در زمینه فناوری‌های مالی با هدف بهره‌برداری رساندن و تجاری‌سازی دارایی‌هاست.

گفتنی است شرکت سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد عام‌المنفعه حامیان دانشگاه تهران، مؤسسین این صندوق هستند.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران مدیریت صندوق را بر عهده دارد و متولی آن نیز مشاور سرمایه‌گذاری سهم آشناست. شرکت کارگزاری اعتبار تابان هم رکن کارگزار پذیره‌نویسی را بر عهده گرفته است.

همچنین از مجموع سرمایه این صندوق 20 درصد آن در زمان تأسیس تأدیه شده و 80 درصد در تعهد سرمایه‌گذاران است که در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان‌های مدیر صندوق باید طی مدت تعیین‌شده پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *