امضای تفاهم نامه همکاری بانک سپه و اتاق اصناف ایران

با هدف تسهیل در روند امور مالی و بانکی اصناف تفاهم‌نامه‌ایی مابین مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران و آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ امضا شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های اصناف در امور بانکی، موضوع ضمانت‌نامه‌ها است. لذا بر آن شدیم تا به منظور تسهیل در روند دریافت تسهیلات و خدمات بانکی برای اصناف، تفاهم‌نامه‌ایی را با بانک سپه منعقد کرده و علاوه بر حفظ قوانین شبکه بانکی و پولی کشور،  گره‌ایی از مشکلات اصناف بگشاییم.

وی افزود: یکی از ابرچالش‌های کنونی اصناف موضوع تورم است که روز به روز باعث کاهش تقاضا و کوچک‌تر شدن سبد خرید خانوارها می‌شود؛ لذا یکی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه مساعدت بانک سپه برای تحریک طرف تقاضا در بازار است.

صفایی ادامه داد: اصناف مردمی‌ترین نهاد کشور هستند که در هیچ برهه تاریخی به ویژه در طول دوران تحریم‌های ظالمانه، اجازه ندادند که بازار با کمبود کالا مواجه شود بنابراین  در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، چه نهاد و ارگانی می‌تواند به اندازه اصناف، دولت را در جهت تحقق شعار سال همراهی کند؟

وی تأکید کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مخاطبان و مشتریان نظام بانکی، اصناف و بازاریان هستند که به واقع سهم قابل توجهی از گردش مالی نظام بانکی در کشور را در اختیار دارند. لذا امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند گام بسیار مهمی در جهت حل چالش‌های اصناف از یک سو و افزایش تراز مالی بانک سپه در کشور باشد.

توانمندی‌های اصناف موثر و کارساز است
مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه با بیان اینکه اصناف کشور بسیار چابک و دارای توانمندی‌های فراوانی هستند گفت: خوشبختانه مسیر توسعه و تعامل با اصناف و برقراری ارتباط‌های موثر و کارساز به خوبی فراهم است.

آیت‌اله ابراهیمی افزود: بانک سپه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور با برخورداری از ۱۰۵۰همت منابع مالی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و افزایش همکاری‌های دوجانبه با جامعه صنفی کشور دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک سپه از قابلیت‌های متنوعی در حوزه فناوری‌های نوین برخوردار است و اصناف می‌توانند با بهره‌گیری از این فناوری‌ها، فعالیت‌های خود را در بستر پلتفرم‌های مختلف پیاده‌سازی و اجرا کنند.

مدیر عامل بانک سپه گفت: اصناف همواره نقش برجسته‌ایی در مدیریت بحران‌های اقتصادی کشور و تأمین مایحتاج مردم داشته‌اند و اکنون نیز با توجه به جایگاه ویژه اصناف در اقتصاد کشور، نیاز است تا اصناف با تجهیز خود به تکنولوژی و فناوری‌های نوین، خلاقیت‌های خود را در حوزه کسب‌وکار به منصه ظهور برسانند.

وی در پایان تأکید کرد: بانک سپه می‌تواند نقطه اتصال بازار با مردم باشد و از این ظرفیت در جهت تسهیل و پیشبرد اهداف جامعه صنفی کشور استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *