ارائه بسته سیاست حمایت از پیشران‌ها، توسط مجمع کارآفرینان ایران به دولت منتخب

دکتر علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در دفتر مرکزی مجمع کارآفرینان ایران با حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع، معاونان و تعدادی از اعضا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مجمع کارآفرینان ایران؛ دکتر علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار با بیان اینکه توسعه، یکی از مسائل مهم جامعه ماست، گفت: در کانون توسعه، مباحث اقتصادی و تولید قرار دارد و با توجه به اینکه اقای پزشکیان ، امیدی را در جامعه ایجاد کرده باید بتواند با اتخاذ تصمیم های سخت، زمینه را برای رشد و توسعه اقتصاد و تولید فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تشکل ها برای کمک به دولت منتخب پیشقدم شوند ، افزود : در خصوص تعیین کابینه، کارگروههای مختلفی تشکیل شده و در نظر داریم بخش خصوصی را در این باره و همین طور در بحث کارشناسی دخیل کنیم تا اگر تصمیمی گرفته می شود دیدگاه ذی نفعان هم در ان لحاظ شده باشد.

ربیعی گفت: برای افزایش سرمایه اجتماعی دولت و اتخاذ تصمیم های سخت دولت منتخب راهی جز مشارکت ، کمک و مداخله مردم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما امادگی شنیدن حرف ها ، دریافت دیدگاهها و حتی بسته های اقتصادی و تولیدی از بخش خصوصی را داریم افزود: مجمع کارافرینان ایران با حضور تولیدکنندگان بزرگ، ظرفیت قابل توجهی برای افزایش اشتغال، سرمایه گذاری های جدید ، خلق پول و صادرات در اختیار دارد و امیدوارم بتوانیم با مشورت هم از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارافرینان ایران نیز در این ضمن تبیین اهداف و برنامه های مجمع گفت : قانون مناسبی برای حمایت از پیشران‌های اقتصادی در کشور وجود ندارد و این خلا بسیار بزرگی است که فرصت ها و منابع کشور را تلف می کند.

وی با اشاره به تجارب حمایت از پیشرانها در دنیا و تبعات فقدان سیاست صنعتی در کشور افزود : راهی جز حرکت به سمت صنعتی شدن کشور نداریم و در این راه می‌توانیم از تجارب موفق کشورهایی همچون کره‌جنوبی، آلمان، ژاپن و حتی ترکیه استفاده کنیم.

غزنوی با اشاره به عدم موفقیت دولت ها در ارائه سیاست های صنعتی گفت : دراین خصوص هرچند اقداماتی صورت گرفته است ولی سیاستی که بتواند به درد تولید و کارافرین بخورد هنوز ابلاغ نشده است برهمین اساس مجمع کارافرینان ایران امادگی دارد در مدت سه ماه سیاست صنعتی کشور را تدوین و به دولت جدید ارائه کند.

وی افزود: دولت منتخب سیاست صنعتی مجمع را بررسی کند چنانچه کارامد و مفید بود ابلاغ کند در غیر اینصورت نقص ها و اسیب های سیاست های صنعتی را اعلام کند تا برای رفع ان اقدام کنیم.

غزنوی با تاکید براینکه مجمع کارافرینان ایران اماده همکاری و کمک به دولت منتخب است گفت : ما انتظار داریم دولت چالش ها و موانع تولید را به دقت شناسایی و برای رفع انها با کمک و مشورت بخش خصوصی اقدام نماید.

وی یاداوری کرد: معمولا کاندیداها در زمان تبلیغات و دولت ها در ابتدای کار حرف از دخیل کردن بخش خصوصی در تصمیم های اقتصادی و تولیدی می زنند اما متاسفاانه این وعده رفته رفته رنگ می بازد و جای خود را به فراموشی بخش خصوصی می دهد ما امیدواریم دولت اقای پزشیکان از این رویه دوری کند و براساس وعده خود عمل کند.

غزنوی به حضور اقای پزشکیان در مجمع کارافرینان ایران در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب در دیدار با کارافرینان وعده دادند که انتصاب‌های هر حوزه تنها با مشورت با اهالی و فعالان مهم آن عرصه انجام خواهد شد ، مجمع کارآفرینان ایران به عنوان نهادی متشکل از پیشرانهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی کشور است، تقویت تولید و تدوین سیاست‌های صنعتی را مهمترین ضرورت کشور برای رهایی از مشکلات جاری می‏داند و معتقد است کسانی باید سکان‏دار این بخش شوند که دانش نظری و تجربه عملی خوبی داشته باشند و مسئولیت را محلی برای آزمون و خطا یا انباشت تجربه فردی قرار ندهند.

وی تاکید کرد: اعضای مجمع کارآفرینان ایران موسسان و مدیران مهمترین بنگاه‏های تولیدی بخش خصوصی کشور هستند و آمادگی خود را برای همکاری صمیمانه با دولت جدید اعلام می‏کنند و آماده‏اند هر آنچه در اختیار دارند برای توسعه و آبادانی کشور صرف کرده و در این مسیر دست همکاری به سوی مسئولان جدید دراز می‏کنند.

در این دیدار همچنین کشاورز کارافرین گروه کروز و گنجی کارافرین گروه رازی درباره چالش ها و فرصت های حوزه تولید کشور صحبت و به دولت توصیه کردند ، با توجه به شرایط سخت تولید در کشور موانع تولید را برای ارتباط با دنیا ، توسعه بازارها در کشورهای هدف و صادرات کالای ایرانی رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *