تحول و ارتقای حوزه صنایع دستی قشم با اجرای طرح جامع “تینال صنایع دستی”

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای نخستین بار در قشم تلاش داریم تا با اجرای طرح جامع تینال صنایع دستی، فرصت تحول این حوزه را از مرحله خلق ایده تا اجرا، برندینگ و بسته بندی فراهم سازیم.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم؛ ابراهیم رستم گورانی با اعلام این خبر بیان داشت: محصولات تولید شده توسط فعالان هنرمند حوزه صنایع دستی قشم که با اصالت و تاریخ غنی قشم منطبق است، یکی از ابزارهای رسیدن به درآمد پایدار می باشد که تاکنون مغفول مانده است.

وی ادامه داد: سالانه میلیون ها گردشگر به جزیره قشم سفر می کنند و ما موفق شده ایم در ایجاد درآمد پایدار برای جامعه محلی از طریق راه اندازی اقامتگاه های بومگردی تاحدودی موفق عمل کنیم اما تاکنون توجه کمی به حوزه برندینگ و تجاری سازی صنایع دستی قشم شده است.

وی افزود: از همین روی ۱۵ مرداد هم افرینی طرح تینال صنایع دستی به منظور شناسایی دقیق تعداد فعالان و هنرمندان جزیره و رشته های تخصصی فعال و ساماندهی آنها برگزار و سپس دوره های آموزشی شروع می شود.

گورانی گفت: این دوره ها از خلق ایده تا بسته بندی و برندینگ با برگزاری کلاس های تخصصی از جمله آموزش چرم دوزی، حصیربافی، رنگ شناسی، دوخت سنتی، لبه بافی و نقطه کوبی روی سفال شروع شده و در ادامه سایر رشته ها نیز آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان ساخت: در پایان دوره نیز ضمن صدور گواهی نامه معتبر، پس از بررسی کیفیت محصولات، مجوز ساخت صنایع دستی استاندارد نیز به هنرمندان اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *