نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیرعامل کارخانه نوابهداشت

نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با آقای دکتر محمدحسن نجفی مدرس دانشگاه قم و مدیرعامل کارخانه نوابهداشت، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه وطن‌زرین، 11 تیرماه در سالن شهید سلیمانی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه وطن زرین؛ دکتر محمدحسن نجفی، در این نشست به چالش‌های موجود در وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه صنعت و جامعه پرداخت و گفت: ایجاد تعدیل بین صنعت و جامعه موضوع مهمی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

دکتر نجفی توجه به محیط زیست انسانی، بهداشت و درمان و سایر مقوله‌های انسانی در حوزه صنعت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در کارخانه پنبه‌ریز به مقوله‌های ذکرشده به‌عنوان اخلاق حرفه‌ای در صنعت توجه جدی داریم و نگاهمان به کارگران از بالا به پایین نیست.

وی تأکید کرد؛ داشتن نگاه کیفی به افراد و شبکه‌سازی، مخاطب‌شناسی، غنیمت شمردن فرصت‌ها، کار کردن با عشق و علاقه، افزایش ارتباط با صنعت و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به‌صورت فصلی با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی از جمله مقوله‌های مهمی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند منجربه قوی‌تر شدن ارتباط صنعت و جامعه شود.

دکتر رحیم عالی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه با تأکید بر اینکه ارزش‌گذاری‌های اشخاص باید دوسویه و به سمت صنعت و جامعه توأمان باشد، اظهار داشت: نداشتن چنین نگرشی حاکی از آن است که هم صنعت و هم جامعه را خوب نشناخته‌ایم.

دکتر عالی به تجارب موجود دنیای امروز پیرامون صنعت و جامعه پرداخت و گفت: رابطه صنعت و جامعه در ایران متفاوت از سایر کشورها است، این درحالی است که در دنیا اعتبار دانشگاه‌ها با صنعت گره خورده و رابطه بسیار قوی بین این دو وجود دارد.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های موجود در جامعه می‌تواند تعامل با صنعت با جامعه دانشگاهی را شکل دهد، ابراز داشت: باید از این ظرفیت عظیم استفاده بهینه را داشته باشیم و در قالب آموزش و یا انجام پروژه از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم.

دکتر هادی سردارآبادی، رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه به نامه استانداری در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در دو حوزه آموزش عالی و صنعت اشاره و اظهار داشت: در این نامه بر استفاده از تخصص و علاقمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم جهت ارائه خدمات به صنایع مختلف موجود در سطح استان تأکید شده است.

دکتر سردارآبادی به برگزاری جلسه با متولیان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شرکت شهرک‌های شکوهیه اشاره کرد و گفت: این جلسات بیشتر با مدیران شهرک‌ها برگزار شده است و نیاز است تا با عوامل اجرایی کارخانجات، این جلسات به‌طور هماهنگ نیز برگزار شود که خود نیازمند همکاری و همراهی مدیران اجرایی شهرک‌های صنعتی است.

گفتنی است در این نشست، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه به بیان مسائل و دغدغه‌های خود در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت پرداختند. برگزاری کارگاهی با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، شکل‌گیری اعتماد بین صنعت و جامعه دانشگاهی و لزوم به وجود آمدن انعطاف‌پذیری در قوانین دانشگاه علوم پزشکی قم برای برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت از جمله موارد مطرح از سوی اساتید و اعضای هیئت علمی بودند.

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

•           صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)

•           صنعت آبزی پروری

•           فروش مستقیم

•           صنعت IOT

 حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه  وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: 02188643298   داخلی:107

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *