×

منوی سایت

اخبار ویژه

«فباهنر» ۵۷۵ ریال سود تقسیم کرد

مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت مس شهید باهنر برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۱۴۰۲با حضور۷۳درصد سهامداران در محل مجتمع کرمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و طی آن ۵۷۵ ریال سود به ازاء هر سهم به سهامداران تقسیم شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط‌عمومی شرکت مس شهید باهنر؛ احسان نمازی‌‌زاده مدیرعامل شرکت در ابتدای مجمع‌عمومی عادی سالانه این شرکت گزارشی از فعالیت‌‌های حال حاضر «فباهنر» ارائه کرد و افزود: شرکت مس شهید باهنر طی ۳ماهه ابتدایی سالجاری توانست با تولید ۹.۴۷۷تن محصولات مختلف به رکوردی مجدد پس از ۲۳سال فعالیت گذشته این شرکت دست پیدا کند که جا دارد از تلاش‌های مدیریت قبلی و تمامی کارشناسان و کارگران این مجموعه تشکر کنم.

وی در ادامه به ارائه عملکرد شرکت مس باهنر در سال ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: سودعملیاتی شرکت مس شهید باهنر در سال گذشته ۲۲.۷۷۵.۸۵۹ میلیون ریال و سود خالص شرکت ۱۶.۵۴۵.۵۶۳میلیون ریال بوده که به ترتیب با رشد ۱۴درصدی و ۱۲درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده است .

مدیرعامل شرکت مس شهید باهنر همچنین در خصوص بازنگری در فرآیند کارخانه سکه‌زنی که چندین سال به دلیل سیاست‌های اقتصادی و حذف سکه از تبادلات مالی کشور به صورت راکد مانده بود، اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده است که از ماشین‌آلات این کارخانه برای تولید گرده مسی که مورد مصرف و نیاز صنایع‌دستی است؛ بهره ببریم که تولید آزمایشی آن نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مس شهید باهنر در ادامه افزود: با شروع فعالیت در این زمینه علاوه بر افزایش تناژ تولید؛ تحولی اساسی در زمینه تولید گرده و رفع مشکلات هنرمندان صنایع‌‌دستی مسی را نیز شاهد خواهیم بود.

نمازی‌‌زاده در ادامه بیان داشت: در خصوص تامین مواداولیه و مشارکت در بهره‌برداری معدن نیز مذاکراتی با شرکت ملی صنایع مس صورت پذیرفته است که امیدواریم طی ماه‌های آتی به نتیجه برسد و در صورت عدم توافق نیز مسیرهای دیگری را دنبال خواهیم کرد .

سیدعلی حسینی عضو هیات‌مدیره شرکت صدر تامین که به نمایندگی از سهامدار عمده در مجمع حضور و ریاست آن را برعهده داشت نیز ضمن قدردانی از عملکرد مدیریت و کارشناسان و کارگران شرکت مس شهید باهنر و تشکر ویژه از ضیائی مدیرعامل قبلی این شرکت؛ مس باهنر را یکی از مجموعه‌های موفق و پرتلاش هلدینگ تاصیکو دانست که روند روبه‌رشد خود را همواره دنبال کرده است .

وی با اشاره به اهمیت و اولویت داشتن زنجیره تامین برای هلدینگ تاصیکو افزود: شرکت مس شهید باهنر با مشکلات و موانع عدیده‌ای از جمله تامین مواداولیه و صادرات نیز روبه‌روست و در همین راستا  هلدینگ می‌کوشد تا این موانع را مرتفع کند.

در ادامه این مجمع سوالاتی از سوی سهامداران حاضر و افرادی که به صورت برخط آن را دنبال می‌کردند؛ مطرح و به آنها پاسخ داده شد .

گفتنی است در مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر که برای چندمین سال متوالی در محل کارخانه کرمان برگزار می‌شود؛ علاوه بر حسینی عضو هیات‌مدیره صدرتامین، اکوان مدیر مجامع شستا،  سعیدی مدیر مجامع و ملکی مدیر حسابرسی تاصیکو، نمایندگان سازمان حسابرسی و بازرسی، رئیس و اعضاء هیات‌مدیره شرکت مس باهنر نیز حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.