اعلام دستاوردهای گروه سایپا در سه ماه اول سال جاری

گروه سایپا در سه‌ماهه اول سال جاری با تولید بیش از ۲۳هزار دستگاه از محصولات دارای موتور ارتقایافته، توانست گام بلندی برای اجرای استانداردهای ابلاغی بردارد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا؛ دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا در سه‌ماه اول سال ۱۴۰۳ اعلام شد؛ بر این‌ اساس در مدت یادشده شاهد تولید انبوه محصولات با موتور ارتقایافته، افزایش بیش از دوبرابری تولید سایناS دوگانه‌سوز و افزایش ۲۳درصدی تولید خودروهای تجاری و سودده، بودیم.

گروه خودروسازی سایپا به‌منظور اجرای استانداردهای ۸۵گانه که از سوی سازمان ملی استاندارد به خودروسازان ابلاغ شده، پروژه تولید محصولات کوییک GX، کوییک RGX، اطلس و سهند با موتور ارتقایافته که کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را نیز به همراه دارد را در دستور کار خود قرار داد و بر همین اساس گروه سایپا در سه‌ماهه اول سال جاری با تولید بیش‌از ۲۳هزار دستگاه از این محصولات، توانست گام بلندی برای اجرای استانداردهای ابلاغی بردارد.

جایگزینی ساینا دوگانه‌سوز GX با نسخه فعلی در عرضه‌های آتی

گروه خودروسازی سایپا در سه‌ماهه اول سال جاری با توجه به تعهدات خود، تولید ساینا S دوگانه‌سوز را به حدود ۱۹هزار دستگاه رساند. این در حالی است که در مدت مشابه میزان تولید این خودرو حدود ۹هزار دستگاه بود. بر این اساس، رشد بیش‌از دو برابری در تولید سایناS دوگانه‌سوز محقق شده است. پیش‌بینی می‌شود تولید محصول یادشده تا پایان تیرماه، به میزان مانده تعهدات، صورت پذیرد و پس از آن، محصول جدید ساینا دوگانه‌سوز GX (با موتور ارتقایافته) به بازار عرضه شود.

رشد چشمگیر تولید شاهین اتوماتیک

گروه سایپا در سه ماه اول سال جاری، با تولید حدود ۳۲هزار دستگاه انواع محصولات تجاری رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۶هزار دستگاه)، تجربه کرده است. همچنین در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۴هزار دستگاه شاهین اتوماتیک تولید شده که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

ازسوی‌دیگر، طی سه‌ماه اول سال جاری، تولید آزمایشی محصولات پروژه‌ای شاهین اتوماتیک پلاس و سهند آغاز شده است و امید آن می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، تولید انبوه این محصولات شروع شود.

خودکفایی به‌صورت واقعی در صنعت خودرو عملیاتی شد

به‌موازات علام این دستاوردها، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی فرا رسیدن دهم تیرماه،‌ روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران زحمتکش و دلسوز کشور تبریک گفت.

جواد توسلی‌مهر در پیام خود، این روز ملی را به تمامی تلاشگران صنعت ایران که با کوشش و زحمات شبانه‌روزی خود چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخانند، تبریک و تهنیت گفت.

وی در پیام خود آورده است: «دهم تیرماه؛ یادآور مجاهدت و تلاش‌های بی‌بدیل کارگران و دست‌اندرکاران حوزه صنعت و معدن و زمانی مناسب برای تجلیل و تکریم از تلاش‌های همه صنعتگران، معدنکاران، مهندسان، مدیران، کارآفرینان، کارگران و تمام کسانی است که برای افتخار، سربلندی و ‌عزت کشور عزیزمان تلاش می‌کنند.»

وی افزوده است: «صنعت خودرو به‌عنوان یکی از صنایع مهم و اثرگذار کشور که از سال ۱۳۹۷ تاکنون با تحریم‌های مغرضانه روبه‌رو شده، ‌توانسته است با فرصت‌سازی و کوشش مجدانه بر تحریم‌ها غلبه کند و این صنعت را در مسیر پیشرفت قرار دهد. صنعت خودرو طی سال‌های اخیر و با وجود فراز و نشیب‌های متعدد،‌ سعی کرده ‌واژه خودکفایی را به‌صورت واقعی عملیاتی کند و شرایطی را رقم بزند که مردم شریف ایران،‌ رضایت نسبی از تولید ملی داشته باشند.»

مدیرعامل سایپا ادامه داد: «گروه خودروسازی سایپا با توکل بر خدای متعال و در پرتو تعهد و تخصص‌ خود، همواره در تلاش است تا خدمات شایسته و مطلوب به مردم عزیز و شریف کشورمان ارایه دهد و همچنین برای بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد انگیزه و امید در جامعه و مایوس کردن دشمنان از هیچ کوششی دریغ نورزد.از این رو، بر خود فرض می‌دانم ضمن عرض تبریک روز صنعت و معدن، از همه کسانی که در این میدان مجدانه به انحا گوناگون می‌کوشند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و همچنین مراتب قدردانی و سپاس خود را از حُسن همکاری و همراهی همکارانم به جهت ارایه خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه اعلام کرده و برای تک‌تک آن‌ها در تمام عرصه‌های زندگی، آرزوی موفقیت و بهروزی می‌کنم. در پایان،‌ آرزوی شکوفایی بیش از پیش و درخشش صنعت و اقتصاد میهن عزیزمان ایران را دارم.»

اتصال سایپا-سیتروئن کاشان به خطوط ریلی کشور

یکی دیگر از اتفاقات خوبی که به‌تازگی در گروه خودروسازی سایپا رقم خورده، اتصال شرکت سایپاسیتروئن کاشان به خطوط ریلی کشور بوده که با انجام پروژه‌ای به طول ۲کیلومتر و با هزینه‌ بهنگام ۷۵۰میلیارد ریال و همچنین با حمایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

آیین افتتاح و بهره‌برداری خط فرعی راه‌آهن شرکت سایپا-سیتروئن کاشان با ارتباط مستقیم ویدیوییِ مدیرعامل راه‌آهن کشور و سایر مقامات کشوری از استان یزد و با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت سایپا-سیتروئن کاشان، همراه با مسؤولان استانی و شهرستانی راه‌آهن، در محل اتصال ریلی این شرکت، روز شنبه دوم تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

این طرح به‌منظور تغییر حمل جاده‌ای محصولات این شرکت به انتقال ریلی، برای کاهش هزینه‌های حمل، کاهش بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و سرعت در جابه‌جایی محصولات انجام گرفته است.

با اجرای این پروژه، هزینه حمل بارهای ورودی قطعات و خروج خودرو به نمایندگی‌ها، کاهش می‌یابد. خاطرنشان می‌شود؛ پروژه اتصال خط ریلی سایپا-سیتروئن به خطوط ریلی کشور در مسیری به‌طول ۲کیلومتر با خاک‌برداری ۳هزار متر مکعب و خاک‌ریزی ۴۸هزار متر مکعب و بتن‌ریزی ۲۹هزار مترمکعب و با ۱۴دستگاه پل آبرو و یک دستگاه پل تقاطع لوله نفت، عملیاتی شده و مدت‌زمان بهره‌برداری از آن ۱۴ماه به طول انجامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *