×

منوی سایت

اخبار ویژه

کارنامه درخشان مبین انرژی خلیج‌فارس در فروش محصولات

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در سال 1402 در فروش محصولات تولیدی خود به شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد این مجموعه در بسیاری موارد با افزایش فروش روبه‌رو بود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ این مجموعه که تولیدکننده سرویس‌های جانبی و تأمین‌کننده انرژی موردنیاز شرکت‌‌های پتروشیمی مستقر در منطقه پارس‌جنوبی (عسلویه) همچون آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن، هوای‌فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی است؛ در سال گذشته علاوه بر اینکه در تولید محصولات از برنامه مدنظر پیشی گرفت؛ در فروش برخی از محصولات نیز عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش مقایسه فروش محصولات تولیدی مبین انرژی خلیج‌فارس در سال 1402 نسبت به برنامه پیش‌بینی شده فروش این شرکت در سال مذکور به دنبال افزایش مصرف شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد مبین انرژی افزایش و در پی کاهش مصرف برخی از شرکت‌ها که به دلیل اورهال آنها و به تبع آن کاهش مصرف آن شرکت‌ها بوده؛ در برخی موارد کاهش داشته است.

گفتنی است شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در سال گذشته موفق به فروش 10میلیون و 649هزار و 976تن بخار به شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد خود شد؛ این در حالی است که در برنامه پیش‌بینی شده این مجموعه فروش 10میلیون و 149هزار و 176تن بخار در نظر گرفته شده بود که از افزایش 105درصدی برخوردار بود و عمده دلیل این افزایش فروش نیز به دلیل افزایش مصرف شرکت پتروشیمی پردیس و ارسال بیشتر بخار به فاز 2 بوده است.

مبین انرژی همچنین در سال 1402 توانست 225میلیون و 508هزار و 38متر مکعب نیتروژن (گازی و مایع) به مشتریانش بفروشد؛ در حالی که در برنامه این مجموعه فروش 203میلیون و 736هزار و 725متر مکعب پیش‌بینی شده بود که با 111درصد رشد از برنامه جلو زد.

مطابق گزارشات موجود عمده افزایش فروش نیتروژن تولیدی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس به دلیل افزایش مصرف فاز 2 و همچنین افزایش مصرف جزیی شرکت‌های جم و نوری ذکر شده است.

شرکت مبین انرژی همچنین در فروش هوای ابزار دقیق نیز از برنامه مدنظر پیشی گرفت و با فروش 100میلیون و 949هزار و 252متر مکعب، 102 درصد افزایش را رقم زد؛ در حالی که میزان فروش پیش‌بینی شده این محصول 99میلیون و 420هزار و 925متر مکعب بوده است و عمده دلیل این افزایش فروش نیز افزایش مصرف شرکت پتروشیمی پارس عنوان شده است.

هوای سرویس نیز محصول دیگر تولیدی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس است که در سال گذشته به دلیل افزایش مصرف شرکت‌های پتروشیمی آریاساسول و پردیس با افزایش از 47میلیون و 570هزار و 861متر مکعب در نظر گرفته شده؛ 48میلیون و 609هزار و 40متر مکعب فروش داشته است.

در بخش آب کولینگ مدار باز هم مبین انرژی خلیج‌فارس با تولید یک‌میلیارد و 754‌میلیون و 466‌هزار و 326‌متر مکعب فراتر از برنامه پیش‌بینی شده عمل کرد.

اما شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در سال 1402 در فروش برخی از محصولات به شرکت‌‌های پتروشیمی طرف قرارداد با کاهش مواجه بود که عمده دلیل این کاهش فروش هم به علت کاهش مصرف این شرکت‌ها و یا به دلیل اورهال این مجموعه‌ها بوده است.

برق، آب‌‌ شیرین، آب بدون املاح واحدهای DM و CPP، اکسیژن HP، اکسیژن MP و آب کولینگ مدار بسته از جمله محصولات تولیدی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس است که در سال گذشته با کاهش جزیی فروش مواجه شده است.

گفتنی است عمده دلیل کاهش فروش در بخش برق نیز به علت اورهال شرکت‌های پتروشیمی جم و نوری، در بخش آب شیرین به دلیل کاهش مصرف اکثر شرکت‌های فاز 1 به خصوص شرکت‌های پتروشیمی جم، آریاساسول، پارس و پارسیان سپهر، در بخش آب بدون املاح واحدهای DM و CPP به دلیل کاهش مصرف شرکت زاگرس و آریاساسول، در بخش اکسیژن HP به علت کاهش فروش به شرکت پتروشیمی زاگرس در فصل زمستان، در بخش اکسیژن MP به علت کاهش مصرف شرکت‌های پتروشیمی مروارید و فرساشیمی و در بخش آب کولینگ مدار بسته نیز به علت کاهش مصرف شرکت پتروشیمی نوری به دلیل اورهال بوده است. شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس سال 1403 که به فرموده مقام‌معظم‌‌رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است؛ قصد دارد عزم خود را جزم کند تا در تمامی شاخص‌ها رکوردهای خوبی را از خود به نمایش بگذارد و بتواند در تحقق اهداف مدنظر این مجموعه و کمک به افزایش تولید شرکت‌های پتروشیمی طرف قرارداد تاثیر بسزایی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.