آخرین جزییات بازگشت حجاج ایرانی به کشور؛ تعداد پروازها و چگونگی اعزام حجاج به میهن اسلامی

مدیرعملیات حج تمتع 1403 توضیحاتی را در خصوص پروازهای حجاج ایرانی به کشور مطرح نمود و گفت که این پروازها براساس برنامه ریزی و جداول پروازی تعیین شده در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی درباره پروازهای بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور گفت: پروازهای بازگشت از دو فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد؛ پروازها به 21 ایستگاه پروازی صورت می پذیرد که در این میان ایستگاه پروازی تهران و سپس مشهد بیشتری مقاصد حجاج محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه پروازها از صبح روز جمعه یکم تیرماه آغاز شده است گفت: پروازهای بازگشت از فرودگاه مدینه تا 22 تیرماه و پروازهای بازگشت نیز تا 24 تیرماه به طول می انجامد.
مدیرعملیات حج تمتع 1403 در خصوص پروازهای جده و مدینه گفت: پروازهای زایران «مدینه بعد» یعنی حجاجی که ابتدا به مکه مکرمه اعزام شده بودند و از فرودگاه جده به کشور عربستان آمده اند از فرودگاه مدینه منوره انجام می گیرد و پروازهای بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی حجاجی که ابتدا به مدینه منوره مشرف شده بودند ، از جده انجام می گیرد.
وی افزود: بخشی از حجاج «مدینه قبل» یعنی در حدود 17 هزار نفر، نیز از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند و به این نوع پروازها که زایران در زمان ورود به فرودگاه مدینه وارد شده اند و در زمان بازگشت نیز از این ایستگاه هوایی به کشور بازمی گردند ، «پروازهای ترانزیتی» گفته می شود.
رضایی با بیان اینکه پروازهای ترانزیتی از روز نخست اعزام های بازگشت تا 5 روز ابتدایی می باشد گفت: به دلیل اینکه خواستیم طول مدت زمان سفر را برای حجاجی که زودتر به سرزمین وحی آمده اند کوتاهتر نماییم و از طرفی به خاطر اسلت های پروازی صادر شده ، مجبور شدیم تا تعدادی از پروازهای زایرانی که در زمان عزیمت به مدینه اعزام شده بودند را مجددا از این شهر بازگردانیم.
وی در خصوص تعداد پروازها نیز اظهار کرد: سهم فرودگاه مدینه منوره 227 پرواز و سهم فرودگاه جده نیز 151 پرواز می باشد که جمعا 377 پرواز بازگشت از عربستان انجام می گیرد.
مدیرعملیات حج تمتع 1403 در توصیه پروازهای بازگشت تصریح کرد: زایران عزیز از قرار دادن پاور بانک ،آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ جدا خودداری کنند.
رضایی با تاکید بر اینکه زایران باید به دستورالعمل های بار توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: زایران عزیز در صورتی که قصد به همراه بردن آب زمزم را دارند به تعداد بسیار محدود همراه خود در کیف دستی داشته باشند.
وی همچنین درخصوص زایران مدینه بعد نیز گفت: زایران مدینه بعد از صبح روز پنجشنبه در حال عزیمت به مدینه منوره هستند ؛ اعزام زایران مدینه بعد نیز با قطار سریع السیر حرمین انجام می گیرد و تمامی تمهیدات برای انتقال عزیزان اندیشیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *