دولت سیزدهم در پی توافق ۲۵ساله ایران و چین و رایزنیهای صورت گرفته و موافقتی که دولت با وزارت راه و شهرسازی انجام داد، چند پروژه از جمله طرح توسعه فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) معرفی و اولین جلسه آن در شهریورماه سال ۱۴۰۱در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. پس از برگزاری ۷۶ جلسه، شرکت هاکان انرژی چین پیشنهاد استفاده از ظرفیت داخلی ایران را با توجه به حساسیتهای این پروژه مطرح کرد و میطلبید که پیمانکارهای قابلی برای این پروژه انتخاب شوند به همین خاطر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انتخاب شد.
به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)؛ عملکرد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در دولت سیزدهم در بخشهای مختلف از جمله بهره برداری، توسعه زیرساخت و مدیریت منابع و درآمدها تشریح شد که از آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو تا رشد ۱۴۳ درصدی درآمدها را شامل میشود.
عملکرد حوزه بهرهبرداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیانگر اعزام و پذیرش شش میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۹۴ مسافر با ۴۵ هزار و ۶۱ پرواز و جابهجایی ۶۲ هزار و ۳۲ تن بار در سال ۱۴۰۱، همچنین اعزام و پذیرش هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۳۷ مسافر با ۴۹ هزار و ۲۵۶ پرواز و جابهجایی ۶۸ هزار و ۴۷۷ تن بار در سال ۱۴۰۲ است.
از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری فرودگاهی میتوان به اجرای پروژه ILS/DME باند ۱۱L/۲۹R بعد از ۵ سال، استریپسازی و روکش باند پروازی به منظور ارتقای سطح ایمنی پروازها، پیگیری انعقاد قرارداد و شروع عملیات اورهال پلهای تلسکوپی، راهاندازی مرکز (AOCC)، اجرای دکلهای مرتفع روشنایی توسعه پارکینگهای ۳ و ۴، ایجاد مرکز تلفن ۰۹۶۳۳ به منظور پاسخگویی ۲۴ساعته با تماسها خدمات گیرندگان، پیگیری و بهروزرسانی تجهیزات و اورهال خودروهای نجات فرودگاهی، یکپارچهسازی و هوشمندسازی تاکسیهای فرودگاه به منظور مدیریت نوبتدهی و مدیریت سازمان اشاره داشت.
https://eghtesademelat.ir/?p=247968