صورت‌های مالی ایمپاسکو منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ با نظر مقبول (منصفانه) به تصویب رسید

برای ششمین سال متوالی در مجمع عمومی عادی سالیانه ایمپاسکو، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ مورد اظهار نظر مقبول (منصفانه) قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران روز شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ در موعد مقرر با حضور کلیه سهامداران و همچنین محمدرضا موثقی‌نیا رییس هیات عامل ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ایمپاسکو و همچنین حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد.

در ابتدای نشست خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل ایمپاسکو توضیحات تکمیلی در رابطه با عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲ ارائه و در معرفی شرکت گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ۲۶ استان در قالب ۱۹ مجتمع، ۶ شرکت و ۲۵ طرح در سطح کشور فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این جلسه گفت: دستاوردهای قابل توجه ایمپاسکو طی سال گذشته منجر به افزایش سودآوری و رشد درآمدها به خصوص از طریق افزایش واگذاری‌ها و مشارکت با بخش خصوصی و فروش محصولات تولیدی، توسعه اکتشافات با تمرکز بر مواد معدنی استراتژیک و ذخایر عمیق و همچنین ارتقای بهره‌وری و افزایش رقابت پذیری در مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران شده است.

وی افزود: در سال گذشته با واگذاری معدن سنگ آهن چاه باشه ۱ و ۲، معدن سرب و روی کالامین مهدی آباد و نیز معدن بوکسیت بوکان سرچاوه آباد جذب سرمایه بخش خصوصی را دنبال کردیم و این روند را در سال ۱۴۰۳ نیز با قدرت دنبال خواهیم کرد.

کریم‌نژاد با بیان اینکه هدف ما از افزایش واگذاری‌ها و مشارکت با بخش خصوصی افزایش سهم معدن از اقتصاد کشور است، تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی باعث چابک‌تر شدن این بخش شده و بازه زمانی بهره‌برداری از پروژه‌ها را به حداقل رسانده است.

مدیرعامل ایمپاسکو عنوان کرد: در راستای استراتژی‌های کلان و افق چشم‌انداز شرکت، افزایش درآمد به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۶ برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته رشد فروش محصولات ایمپاسکو شامل کنسانتره فسفات و آهن اسفوردی به حدود ده برابر، آهک پیربکران به حدود ۴ برابر، کک زرند حدود ۱۳ درصد و طلای موته به حدود ۵ برابر رسید و همین روند، افزایش فروش و عرضه محصولات شرکت را در بورس کالای ایران به دنبال داشت.

کریم‌نژاد درباره دستاوردهای حوزه بازرگانی ایمپاسکو گفت: بازاریابی و فروش قابل توجه سرب و روی انگوران، رشد حدود ۴۰ درصدی فروش سنگ آهن ایمیدرو، تغییر رویه فروش فیزیکی شمش طلای موته به صورت گواهی سپرده و افزایش بیش از ۵ برابری فروش شمش طلا و شروع فرایند پذیرش بورس جهت فروش شمش‌های نقره مجتمع موته اصفهان و کنسانتره فسفات اسفوردی و رشد فروش حدود ده برابر از مهمترین‌ فعالیت‌های شرکت در حوزه بازرگانی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت شرکت در بخش اکتشاف عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۴ هزار متر حفاری اکتشافی به ثبت رساندیم که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درصد افزایش یافته و با دریافت ۷ گواهی کشف مسیر را برای افزایش ذخایر شرکت هموار کردیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توضیح داد: با افزایش تولید، درآمد عملیاتی شرکت به لحاظ ریالی نسبت به سال قبل ۷۱ درصد و مقدار فروش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای شرکت اعلام کرد: در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ درآمد شرکت به ۱۴ هزار میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان و سود خالص شرکت ۸.۷ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

کریم‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از سال گذشته تاکنون به صورت جدی به آن پرداخته‌ایم مساله گردشگری معدنی است که با شناسایی پتانسیل‌های موجود در بین مجتمع‌ها، قصد داریم به صورت گسترده‌تر این جاذبه گردشگری معدنی را دنبال کنیم.

محمدرضا موثقی‌نیا رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در ادامه نشست تاکید کرد: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به جهش تولید و مشارکت مردمی، ما در دولت سیزدهم افزایش تولید و توجه به بخش استراتژیک و ملی معدن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

موثقی‌نیا تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و در صورت نیاز به کارگیری ظرفیت سایر کشورها برای بهبود هر چه بیشتر در فعالیت‌های اکتشافی، پژوهشی و توسعه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این نشست گزارش هیات مدیره به مجمع ارائه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت و صورت‌های مالی شرکت به تصویب مجمع رسید و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برای ششمین سال پیاپی به نحو منصفانه ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *