نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد است

رئیس انجمن فولاد آذربایجان، عدم صادرات و افزایش هزینه برق را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل صنعت فولاد دانست و تصریح کرد: این عوامل اجازه تنفس به صنعت فولاد را نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ نوید نواده اباذر عصر شنبه ۲۶ خردادماه در نشست خبری، گفت: ما هیچ وقت دیپلماسی اقتصادی نداشته‌ایم و هر فردی که بگوید تحریم در زمینه صادرات و اقتصاد کشور تاثیری ندارد، هیچ علم و دانشی در مورد مسائل اقتصادی ندارد.

وی صدور و اعمال بخشنامه های دولتی را عامل ویران‌کننده اقتصاد بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی هزاران دلار صرف برگزاری نمایشگاه برای جذب سرمایه‌گذار و بازار فروش در کشورهای منطقه و اروپایی می‌کنند ولی مسئولان ذی‌ربط با دو جمله بخشنامه تمام رشته های فعالان بخش خصوصی را پنبه می‌کنند که قانون پیمان سپاری ارزی نمونه‌ای برای این امر است.

وی گفت: طرح، ایده، فکر و عمل صنعتگران عرصه فولاد همه برای آذربایجان بوده است ولی بدلیل عدم حمایت های دولتی و مانع افکنی در مقابل سرمایه‌گذاری، پیشرفت و توسعه بخش خصوصی، لاجرم به سرمایه گذاری دولت هستیم ولی متاسفانه حتی در منطقه آذربایجان کوچکترین حمایت دولتی نداریم.

نواده از پسرفت، عقب ماندگی و تعطیلی واحدهای خرد تولیدی ابراز نگرانی کرد و افزود: ما در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۵۴ میلیون تن فولاد در سال تولید می‌کردیم که امروزه شاهد تولید ۳۰ الی ۳۵ میلیون تن فولاد در کشور هستیم ولی حداکثر مصرف و تقاضای کشور حدود ۱۹ میلیون تن است ودر این راستا شاهد پرشدن و تکمیل ظرفیت انبارهای واحد های صنعتی و تولیدی از فولاد هستیم.

وی به تبیین مشکلات موجود برای دولت و مردم تاکید کرد و افزود: با رفع مشکلات شاهد افزایش تولید، توسعه، پیشرفت و اقتصاد بهتر در صنعت فولاد خواهیم بود.

وی اقدامات و فعالیت انجمن فولاد آذربایجان را تشریح کرد و افزود: یک هزار و ۱۱۹ نامه به واحد های مختلف دولتی و حکومتی برای جلوگیری از بروز مشکلات ارسال کرده‌ایم، رایزنی برای جلوگیری از تعطیلی واحد های صنعتی بدلیل جریمه با سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی کشور انجام شده و در این راستا هم واحد های تولیدی بسیاری از تعطیلی کامل و بیکاری کارگران رهایی یافتند.

رئیس انجمن فولاد آذربایجان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی و داخلی از جمله تنها نمایندگی نمایشگاه متال اکسپو ترکیه که بزرگ‌ترین نمایشگاه فولادی منطقه است در اختیار انجمن فولاد آذربایجان قرار دارد.

وی گفت: انجمن فولاد آذربایجان با تمام سختی و مشکلات، یکی از قوی‌ترین نمایشگاه های منطقه را برگزار خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی« تبریز متافو» را حضور شرکت‌های بزرگ سراسر کشور دانست و ادامه داد: با توجه به ضایعه شهادت رئیس جمهور، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و ایام انتخابات در مراسم افتتاحیه با مشکل عدم حضور مسئولان ارشد مواجه خواهیم بود ولی با همکاری و همیاری اصحاب رسانه امیدواریم اطلاع رسانی خوبی از این نمایشگاه شود.

نواده از خودکفایی انجمن فولاد آذربایجان خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا تشکیلاتی در شأن و جایگاه صنعت فولاد آذربایجان داشته باشیم.

بیست‌ویکمین نمایشگاه تبریز متافو ۱۲ الی۱۵ تیرماه با حضور علاقه‌مندان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *