مراسم زیبا، بی‌ریا و ساده‌ی شروع عملیات خاکبرداری یک کارخانه در الشتر

فارغ از تمام اخبار داغ سیاسی و انتخاباتی این روزها، در یکی از محروم‌ترین نقاط کشور، عملیات خاک‌برداری برای احداث کارخانه تولید نوارنقاله استیل‌کورد الشتر کلید خورد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات؛ نکته زیبا و جالب در این رویداد، مراسم بسیار ساده و بی‌آلایش شروع عملیات اجرایی در یک جمع کوچک محلی است. برنامه‌ای که در عین سادگی، حکایت از خلوص، معنویت و باور افراد حاضر در آن دارد. باور به ساختن فردای میهن و خدمت به مردمی که شایسته‌ی بهترین‌ها هستند.

با تکمیل این کارخانه مهم در کنار قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی ۷۰ میلیون دلاری در سال، توسعه صنعتی منطقه کم برخوردار الشتر، تولید سالانه ۲۰۰ کیلومتر نوار نقاله و اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر و گشودن راه‌های صادرات ، از ره آوردهای این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود.

سرمایه‌گذار پروژه کارخانه نوارنقاله استیل کورد، هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است. شرکت‌های توکا فولاد، فولاد سنگان و تجلی در کنار «ومعادن» در قالب شرکت کانیار ساعی (کانیسا) در این طرح مشارکت دارند.

در حال حاضر شرکت‌های گروه «ومعادن» در ۹۹ پروژه در حال اجرا و برنامه‌ریزی به ارزش ۱۳.۸۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سهم «ومعادن» از این میزان ۳.۵ میلیارد یورو، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و بخش عمده این طرح‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *