صدمات محدودیت برق به صنعت فولاد کشور

عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنعت فولاد امروزه ۱۵ میلیون تن صادرات دارد اما قطعی برق به این صنعت صدمه می‌زند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران؛ مالیاتی مضاعف در پایان سال، این به معنای کاهش فضا برای زندگی و نفس کشیدن صنعت فولاد است. نکته اساسی که وجود دارد. صنعت فولاد کشور با ۱۵ میلیون تن صادرات در سال ۱۴۰۱ موفق شد ۹ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشته باشد ۹ میلیارد دلار حدود ۲۵ درصد ارز آوری کل کشور است.

عضو هیأت رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: وقتی واحدها تعطیل شوند، اولین اتفاقی که رقم می‌خورد این است که کارگر ما بیکار می‌شود و بخش صنعتی به ناچار برای حفظ و بقای خود مجبور می‌شود اول از تمام مزایا و حقوقی که به کارگر می‌دهد بکاهد و این فشار اقتصادی مستقیم به خانواده‌ها و مردم عامه است و بعد از آن بخش صنعت مجبور به تعدیل نیرو می‌شود. این امر در سطح کلان، اقتصاد، ارز آوری و صادرات را تهدید می‌کند و چرخه اقتصاد کشور را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی متذکر شد: در گذشته بر اساس محاسباتی که به طور مقدماتی انجام شده است، با قطعی برق و گاز بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به صنعت فولاد وارد شده است. وزارت نیرو باید برای صنعت فولاد در حوزه برق فکری کند و در حوزه گاز هم تصمیم‌های جدی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *