ابلاغ تحویل موقت واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار

تحویل موقت واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در تاریخ 7 خرداد 1403 به شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) ابلاغ شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه مپنا؛ این نیروگاه دارای دو توربین گازی MAP2B (هر یک به ظرفیت 183 مگاوات) و یک توربین بخار سه فشاره به ظرفیت 180 مگاوات به همراه پست 400 کیلوولت است.

اولین واحد گازی نیروگاه سبزوار در تاریخ 7 خرداد 1403 و تنها 26 روز پس از اتمام عملیات تریال ران تحویل موقت (PAC) و صورت جلسه آن توسط کارفرمای پروژه به شرکت توسعه یک ابلاغ شد. ثبت این رکورد در 15 سال اخیر بی‌سابقه است و با تحویل موقت این واحد، تعداد واحدهای تحویل شده توسط شرکت توسعه یک مپنا به 153 واحد با ظرفیت 20 هزار و 919 مگاوات رسیده است.

احداث نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سبزوار، به ظرفیت نامی ۵۴۶ مگاوات، با هدف پاسخ به رشد مصرف در استان خراسان ‌رضوی و در راستای توسعه تولید برق در شمال ‌شرق کشور، به شرکت توسعه یک مپنا ابلاغ شده بود.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در زمینی به مساحت 42 هکتار و در کیلومتر 23 جاده سبزوار به سمت شاهرود واقع شده و کارفرمای این پروژه شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس و مشاور آن شرکت مشانیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *