آغاز ارزیابی صنایع و معادن در فولاد سنگان

آیین آغازیین جلسه ارزیابی بهره‌وری و تعالی صنایع و معادن ( ایمیدرو) با حضور مدیرعامل، معاونین، کارکنان فولاد سنگان و ارزیابان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در فولاد سنگان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگان؛ در این جلسه علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان ضمن خیرمقدم به ارزیابان و عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت:

قطعا فقدان رئیس جمهور برای انقلاب اسلامی، خسرانی بزرگ است و به برکت حضور رهبر معظم انقلاب و رهبری داهیانه ایشان شاهد استمرار حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و سربلندی خواهیم بود.

وی افزود: مجموعه شرکت های صنایع معادن با ارزیابی های مختلف، میزان پیشرفت و توسعه آنها ارزیابی و با توجه به ماهیت این گونه سنجش ها و مدل های تعالی سازمانی، بی شک متعالی شدن سازمان ها و میزان ارزش آفرینی آنها در اقتصاد مشخص می گردد.

امرایی با اشاره به ارزش آفرینی و خلق ارزش اقتصادی فولاد سنگان گفت : فولاد سنگان با تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره، از خام فروشی ۱۱ میلیون تن سنگ جلوگیری کرده و با تامین مواد اولیه بزرگترین فولاد ساز کشور( فولاد مبارکه) نقش بسیار ارزشمندی در تولید اقتصادی و زنجیره ارزش فولاد در کشور دارد. وی ارائه خدمات متنوع با کارکنان ، جامعه و ذینفعان را به عنوان نوعی خلق ارزش برشمرد و افزود، فولاد سنگان نگاهی جامع به همه حوزه ها دارد و با همین نگاه نقش مهمی در توسعه پایدار در منطقه شرق کشور دارد.

امرایی جایگاه فولاد سنگان در گروه شرکت های فولاد مبارکه را استراتژیک خواند و ادامه داد :فولاد سنگان در رتبه بندی شاخص سودآوری در کل گروه فولاد مبارکه به همت کارکنان توانمند و سخت کوشش ، رتبه نخست را به دست آورده است و در سال ۱۴۰۲ توانستیم در بین شرکت های برتر کشور در جایزه ملی imi100 ، رتبه نخست را در بهره وری کل عوامل به دست بیاوریم.

مدیرعامل فولاد سنگان افزود : این شرکت با ارائه خدمات متنوع به کارکنان به عنوان بخشی از حوزه مسئولیتهای اجتماعی خود دو رویکرد ارتقای کیفی آموزش کارکنان و توسعه خدمات کمی و کیفی را در دستور کار خود دارد و در این راستا اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزش نموده است. همچنین فولاد سنگان اقدام به احداث مسکن برای کارکنان نموده و نظر به اینکه در شرایط اقتصادی یکی از شاخص های توسعه، مسکن می باشد، این مهم توسط فولاد سنگان پیگیری و با حضور رئیس سازمان ملی مسکن کشور عملیات اجرایی آن آغاز شد .

وی فزود : فولاد سنگان از شرکت هایی است که  در حوزه مسئولیت های اجتماعی و عمل به آن جزء سازمان های پیشرو بوده و شعار “شهروند شرکت” را در عمل نشان داده است که در طرح توسعه و آبادانی با ایجاد اشتغال پایدار و همکاری موثر، هدفمند،توانسته است بیش از چهارصد شغل پایدار در منطقه ایجاد نماید. وی گفت: در حوزه صیانت از محیط زیست با برنامه ریزی صورت گرفته و به همت کارکنان و مهندسان جوان شرکت ، اولین طرح مکانیزه انباشت باطله در خاورمیانه را در دست احداث دارد، که نشان از اهتمام والای فولاد سنگان در حفظ محیط زیست دارد و با راه‌اندازی این پروژه آلایندگی ناشی از ذرات میکرونیزه نزدیک به صفر خواهد رسید.

امرایی در پایان ضمن آرزوی موفقیت در این ارزیابی گفت: انشالله فولاد سنگان همچون ادوار گذشته ارزیابی ها که سربلند بوده در این رویداد نیز پرافتخار و سربلند باشد و این سنجش ها، زمینه توسعه، بهبود مستمر و متعالی شدن سازمان را بیش از پیش فراهم سازد.

در ادامه این جلسه محمد صلاحی، ارزیاب ارشد گروه ارزیابی، ضمن خرسندی از حضور در این شرکت گفت: از حضور در شرکت فولاد سنگان که از شرکت های پیشرو در این زمینه می باشد، خرسند هستیم و انشالله  این ارزیابی موجب هم افزایی، یادگیری و بهبود مستمر در انجام به موقع و هدفمند پروژه ها گردد که مسلما موجبات تعالی این شرکت را در پی خواهد داشت.

گفتنی است، جلسه ارزیابی مدل بهره‌وری و تعالی صنایع و معادن ( ایمیدرو) با حضور آقایان محمد صلاحی ( ارزیاب ارشد)،نعمت خزایی، محمد فرح بخش و اسماعیل خفاجه در روز های سه شنبه و چهارشنبه به مدت دو روز برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *