×

منوی سایت

اخبار ویژه

شرکت ذوب آهن اصفهان، پیشران توسعه راه آهن سراسری و مترو و صنعت ساختمان کشور است

نشست خبری مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی کشور، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان؛ مهدی کوهی در نشست خبری خود که با حضور اهالی رسانه‌ در محل غرفه شرکت ذوب آهن اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار شد، بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان به دنبال تولید محصولات خاص همچون انواع ریل‌ها و بال‌پهن‌ها، هم‌اکنون پیشران توسعه راه‌آهن سراسری، متروی کلان‌شهرها و صنعتی‌سازی ساختمان در کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۱۸۰ هزار تن انواع ریل را تولید کرده‌ایم و در اختیار راه‌آهن سراسری و متروی کلان‌شهرها قرار داده‌ایم، افزود: در سال گذشته، خط متروی تجریش پرند با استفاده از ریل ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری رسید. همچنین راه‌آهن‌های همدان سنندج، میانه تبریز و مراغه ارومیه با استفاده از این محصول استراتژیک به بهره‌برداری رسیدند و در نیمه نخست سال جاری نیز دو راه‌آهن رشت انزلی و میانه اردبیل با استفاده از این محصول استراتژیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه به اخذ گواهی ساخت محصول ریل توسط این شرکت عظیم فولادی به عنوان تنها تولیدکننده آن در داخل کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این حوزه با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دست اقدام داریم، راه‌آهن شهرکرد مبارکه به طول ۹۰ کیلومتر است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین سال گذشته پروژه کریدور شرق (چابهار خاش زاهدان مشهد) به طول یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر را با پیمانکاری قرارگاه خاتم آغاز کردیم که هم‌اکنون این پروژه از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم راه‌آهن چابهار خاش زاهدان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کوهی عنوان کرد: محصول ریل در سالن نورد ۶۵۰  شرکت ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و به هر میزان که راه‌آهن سراسری و متروی کلان‌شهرها به ما سفارش دهند، این محصول استراتژیک را تولید خواهیم کرد. این در حالی است که علاوه بر ریل، محصول تیرآهن نیز در این سالن تولید شده و حتی حاضریم که ظرفیت تولید تیرآهن را به منظور تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخل به محصول ریل اختصاص دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.