تولید محتوای فرهنگی متناسب با سیاست‌های بانک توسعه صادرات ایران

همزمان با دهه کرامت در آستانه ولادت با سعادت امام رضا¬(ع) نخستین جلسه شورای عالی فرهنگی بانک توسعه صادرات ایران با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، اعضای شورای اقامه نماز، شورای امر به معروف و نهی از منکر، شورای راهیان نور، مسئول امور ایثارگران و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج در برج توسعه برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران؛ دکتر خانی در این جلسه، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا­ (ع) با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه « فرهنگ حاشیه و ذیلِ اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگ است»، گفت: اجرای برنامه فرهنگی در سطح بانک با تمرکز بر ترویج فرهنگ ولایی از اولویت خاصی برخوردار است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: سال گذشته برنامه‌های متنوعی با موضوع ارتقای فرهنگ دینی در بانک اجرا و فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در این زمینه انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با تأکید مجدد بر اهمیت استقرار فرهنگ ولایی در بانک، گفت: مقوله فرهنگ باید با ماهیت دینی و ولایی در جامعه نهادینه شود و برای تحقق این مهم نیازمند اعتقاد عملی هستیم.
خانی با تأکید بر ضرورت تدارک برنامه‌های فرهنگی ویژه برای مشتریان، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی مختص درون سازمان نیست؛ باید مشتریان را نیز به عنوان مخاطب خاص بانک در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی لحاظ کرد.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، اقدامات خودجوش مومنانه نظیر «کمک به سیل سیستان و بلوچستان»، «آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» و« حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و تولید‌کنندگان صنایع دستی» از فعالیت‌های قابل تقدیر در سال گذشته بانک است که امید می‌رود این فعالیت‌ها با خلاقیت بیشتر و مشارکت کارکنان در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.
خانی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج ارزش‌های دینی نه فقط به صورت نمادین، بلکه در بدنه بانک باید نهادینه شود، گفت: دستاورد‌های متعدد بانک در سال گذشته، نشان از بالندگی و آغاز خیزش بانک است و باید در این حوزه محتوا‌های فرهنگی همسو با سیاست‌های و برند بانک تهیه شود.
وی افزود: عجین کردن فرهنگ والای اسلامی و ایرانی با برند بانک، زمینه را برای تغییر نگرش نیروی انسانی به وظایف و ماموریت‌های بانک فراهم کرده است، به نحوی که همکاران، نه تنها بانک را صرفاً یک نهاد دولتی با مسئولیت‌های تکلیفی قلمداد نکنند، بلکه آن را به عنوان نهادی تأثیرگذار و رو به رشد بپذیرند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بر اجرای با کیفیت برنامه‌های فرهنگی، متناسب با‌ شان و منزلت همکاران تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های دیگر برای اجرای پروژه‌های فرهنگی، تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی و تقدیر از فعالین عرصه فرهنگی در سازمان می‌تواند در تحقق هدف‌گذاری‌های فرهنگی نقش تعیین‌کننده ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در ادامه اعضای نشست شورای عالی فرهنگی این بانک، درخصوص برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بحث و گفتگو کردند و ضمنا بر تشکیل شورای عالی فرهنگی در بانک و برگزاری جلسات منظم آن، بر ضرورت هماهنگی تشکل‌های ذیربط و پرهیز از موازی کاری در این حوزه تأکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *